Tänkte promota Emedius och deras centraler efter min första infällda.
Detta kanske ni är bekanta med, såg dock inget i forumet
Jag beställde centralen i mobilen efter den sista matningen var utdragen
x antal utanför jfb
x antal psa
x antal astro ur
x antal jfb1
x antal jfb2
Centralen låg på vald grossist nästa dag
M a o kunde vi börja driftsätta 48h efter beställning
På bilden kan ni se att man ansluter kardelerna i "utfällt" läge
när man är klar vikar man endast in den och skruvar fast.
Väldigt enkelt montage! och praktiskt om nu felsökning krävs
(behövdes ju såklart inte ) Haha
Man slipper in och rota med flacktång o.d
Har ni egna erfaranheter av liknande koncept, vad föredrar du?
Såg ju smidig ut, men tror man kan göra så även med garo centraler. Dock saknar jag precis som hos garo snabbkopplingar för PE och N. Hager är så mycket smidigare där.
En fråga utanför det hela. Ser du använder schneider säkringar och jfb. Har aldrig själv testat dem men hur är det att köra med om man jämför med hager.
Som sagt redan så har ju liknande centraler funnits ett tag. Själv så såg jag alltid till att ha central på plats så att när tråd/kabeldragning var gjords så kunde man koppla in valda grupper på stört, vare sig det behövdes eller inte men det är alltid tillfredställande att få igång något på direkten Men det är ju alltid skillnad på projekt och projekt så klart.
Henrik Eriksson skrev: Såg ju smidig ut, men tror man kan göra så även med garo centraler. Dock saknar jag precis som hos garo snabbkopplingar för PE och N. Hager är så mycket smidigare där.
En fråga utanför det hela. Ser du använder schneider säkringar och jfb. Har aldrig själv testat dem men hur är det att köra med om man jämför med hager.
Det är i stort sett samma, har dock inte sett Hager psa? I vilket fall tycker jag Hager estetiskt har stannat sen 2000talet Schneider tycker jag ser modernare ut, men smaken är som baken :klapp:
Janne Larsson skrev: Som sagt redan så har ju liknande centraler funnits ett tag. Själv så såg jag alltid till att ha central på plats så att när tråd/kabeldragning var gjords så kunde man koppla in valda grupper på stört, vare sig det behövdes eller inte men det är alltid tillfredställande att få igång något på direkten Men det är ju alltid skillnad på projekt och projekt så klart.
Har det varit lika enkelt att få en skräddarsydd central så fort över en app? (relativt ny i branschen :rulla: )
Jag har beställt en del större centraler från Emedius och tycker att de håller bra kvalitet. Dock kan jag tycka att plåten i centralerna hade kunna få vara lite tjockare, man kan uppleva locken som något sladdriga.
För övrigt kan man ju beställa upplintat med fjäderbelastade våningsplintar, då slipper man alla skruvar. Kräver ju lite mer utrymme dock
Janne Larsson skrev: Som sagt redan så har ju liknande centraler funnits ett tag. Själv så såg jag alltid till att ha central på plats så att när tråd/kabeldragning var gjords så kunde man koppla in valda grupper på stört, vare sig det behövdes eller inte men det är alltid tillfredställande att få igång något på direkten Men det är ju alltid skillnad på projekt och projekt så klart.
Har det varit lika enkelt att få en skräddarsydd central så fort över en app? (relativt ny i branschen :rulla: )
Inte en aning då vid de tillfällen jag har beställt skräddarsydda så har jag vetat vad jag vill ha flera dagar i förväg, annars så har jag byggt själv på plats om ingen av de färdigbyggda hos grossist passat.