Fluxio´s regler!

18 jan 2014 14:01 #1 av Ronnie Lidström
Vi har på senare tid fått ta bort flera inlägg med trams och rena personangrepp!

Jag tror att det är dags att påminna alla om att läsa våra regler

>> Fluxios regler

Exempel:

  • 15. Här är vi alla vänner! Inga personangrepp, kränkningar, rasistiska inlägg osv!
    16. Använd sunt förnuft!

  • Beakta framförallt följande:

    -> Alla har rätt till en personlig åsikt! (2014 är ju ett val-år så vi kommer säkert få se en hel del politiska diskussioner). Argumentera seriöst och sakligt. Inga personangrepp! Bara för att någon har en annan åsikt än dig betyder inte det per automatik att personen i fråga är dum i huvudet!

    -> Den allra största (enligt mig) fördelen med denna typ av informationskälla (diskussionsforum) är att om någon skriver rena fakta-fel så kommer h*n snabbt att bli rättad! Du som skriver ett inlägg måste vara beredd på detta! Du som rättar någon se till att komma med sakliga fakta uppbackade av bevis! Ett inlägg som såsom: "Fan! Är du helt dum i huvudet? Det där är ju feeeeel!" ger ingenting.

    Stämningen blir mycket trevligare här om vi är snälla med varandra... :pusspuss:

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    /Admin

    Fil bilaga:
    Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    18 jan 2014 20:44 #2 av Tomas Karlsson
    Svar från Tomas Karlsson i ämnet Fluxio´s regler!
    Synd att det ska behöva raderas inlägg tycker jag, har det verkligen varit nödvändigt?

    Felaktigheter eller rena dumheter bemöts i mina ögon bäst genom sakligt, ihärdigt faktabaserat och korrekt bemötande. Att sopa under mattan är i de flesta fall kontraproduktivt, låt spåren stå kvar i trådarna androm till varnagel så att säga.

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    18 jan 2014 22:11 #3 av Johannes Hammarstedt

    Tomas Karlsson skrev: Synd att det ska behöva raderas inlägg tycker jag, har det verkligen varit nödvändigt?

    Felaktigheter eller rena dumheter bemöts i mina ögon bäst genom sakligt, ihärdigt faktabaserat och korrekt bemötande. Att sopa under mattan är i de flesta fall kontraproduktivt, låt spåren stå kvar i trådarna androm till varnagel så att säga.


    Håller med och de som inte kan föra en saklig diskussion utan skämmer ut sig kan gott leva med att deras dumheter ligger kvar till allmän beskådan.

    Behörighet AB

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    18 jan 2014 22:20 - 18 jan 2014 22:21 #4 av Bo Siltberg
    Svar från Bo Siltberg i ämnet Fluxio´s regler!
    Ni har inte missat något. De inlägg som raderades innehöll ungefär

    - Du är dum i huvudet!
    - Nä, det är jag inte!


    Lite takt o ton ska vi ändå ha här :tummeupp:
    Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    18 jan 2014 22:33 - 18 jan 2014 22:35 #5 av Michell Martic
    Svar från Michell Martic i ämnet Fluxio´s regler!
    Troligtvis så
    • lär sig folk av sina misstag och skärper sig...
    • eller
    • så lär sig folk ingenting och då finns det ingen mening med att ha kvar texten i alla fall
    Kan vi inte lägga tiden på utvecklande diskussioner om vilken LED-armatur som är snyggast just nu och grodor från Elsäkerhetsverket?

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    18 jan 2014 22:43 #6 av Johannes Hammarstedt

    Bo Siltberg skrev: Ni har inte missat något. De inlägg som raderades innehöll ungefär

    - Du är dum i huvudet!
    - Nä, det är jag inte!


    Lite takt o ton ska vi ändå ha här :tummeupp:


    Nja, riktigt så gick det inte till även om det var diplomatiskt av dig.

    Det var EN person som serverade osmakligheter och just därför tycker jag att det borde fått ligga kvar med en uppmaning att sånt inte tolereras. För övrigt har jag inte fått nån ursäkt från vederbörande heller.
    Men min känsla är att det står nog inte på förrens det kommer mer från samma håll.
    Men det är lugnt, det är som att hälla vatten på en gås ungefär.

    Behörighet AB

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    18 jan 2014 23:16 #7 av Bo Siltberg
    Svar från Bo Siltberg i ämnet Fluxio´s regler!
    Ja, färdigältat, nu börjar vi om!

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    10 jan 2015 18:35 #8 av Stefan Ericson
    Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio´s regler!
    Det verkar finnas någon psykopat som sittet och klickar minus på mig varje dag.
    Ronnie, om du inte tar tag i problemet så kommer det bli polisanmälan om mobbnig på nätet.
    På tv3 sida Hanna chatten höll dom på med en rättegång i 1 vecka.
    På en chatt med vakter så är det den ansvariga utgivare som har har ansvar.
    Tala om vem som klickar minus eller ta konsekvenserna.

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    10 jan 2015 20:39 #9 av Magnus H
    Svar från Magnus H i ämnet Fluxio´s regler!

    Stefan Ericson skrev: Det verkar finnas någon psykopat som sittet och klickar minus på mig varje dag.
    Ronnie, om du inte tar tag i problemet så kommer det bli polisanmälan om mobbnig på nätet.
    På tv3 sida Hanna chatten höll dom på med en rättegång i 1 vecka.
    På en chatt med vakter så är det den ansvariga utgivare som har har ansvar.
    Tala om vem som klickar minus eller ta konsekvenserna.


    haha, är dethär va världen har blivit till? "psykopat som klickar på minus" .
    Snacka om I-lands problem!

    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    Thomas A. Edison

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    11 jan 2015 16:23 #10 av Ronnie Lidström
    Svar från Ronnie Lidström i ämnet Fluxio´s regler!

    Stefan Ericson skrev: Det verkar finnas någon psykopat som sittet och klickar minus på mig varje dag.
    Ronnie, om du inte tar tag i problemet så kommer det bli polisanmälan om mobbnig på nätet.
    På tv3 sida Hanna chatten höll dom på med en rättegång i 1 vecka.
    På en chatt med vakter så är det den ansvariga utgivare som har har ansvar.
    Tala om vem som klickar minus eller ta konsekvenserna.


    Finns ju faktiskt ganska många här som har lägre "karma" än dig. Ska alla dom också göra en polisanmälan?

    Fil bilaga:
    Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    11 jan 2015 17:09 #11 av Michell Martic
    Svar från Michell Martic i ämnet Fluxio´s regler!
    Förlåt om jag lägger mig i men han låg faktiskt på -11 precis innan han skrev inlägget. Därefter åkte han upp till +5, men sjunker alltså stadigt igen. Ur mitt perspektiv så skulle jag säga att det faktiskt verkar som att någon har som sport att sänka Stefans Karma.
    Följande användare sa tack: Stefan Ericson

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    11 jan 2015 17:14 #12 av Bo Siltberg
    Svar från Bo Siltberg i ämnet Fluxio´s regler!
    Uppenbarligen har folk rättat till det också. Vill minnas att du Stefan hade typ -10 ett tag, och nu ligger du på plus 3. Nu kanske det blir personligt, men om du kunde uttrycka dig bättre vore nog hela slaget vunnet, för under förvirrande text ser jag en djup kunskap. Min karma åker också jojo just nu om jag inte minns fel så du är inte ensam. Man kan aldrig göra alla nöjda.

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    11 jan 2015 18:05 #13 av Johan Runesson
    Svar från Johan Runesson i ämnet Fluxio´s regler!
    Egentligen så tycker jag att Karman känns ganska så onödig. Det är ju inte något som man kan använda för att se hur duktig någon är eller liknande i alla fall.
    Följande användare sa tack: Tomas Karlsson, Michell Martic

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    11 jan 2015 18:07 #14 av Tomas Karlsson
    Svar från Tomas Karlsson i ämnet Fluxio´s regler!
    Jag har för egen del aldrig tänkt på den siffran och för mig är den egal, därför heller inte lagt vare sig plus eller minus på någon Undantaget idag när jag varit inne och fått upp siffran två inkrement men lik förb... verkar den dala. Ser Stefan det som viktigt vore det väl bra om den hålls på vettig nivå han till- och bortför väl i stort som de flesta tycker jag, men tänk gärna på det Bo nämnde.

    Och inte för mycket MAS 80 för då kommer - fram. :)

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    11 jan 2015 18:53 #15 av Ronnie Lidström
    Svar från Ronnie Lidström i ämnet Fluxio´s regler!
    Jag har inte heller tänkt så mycket på det där med "Karma". Har inte tryckt + eller - på någon (annat än från början för att testa).

    Är det dessutom så att någon känner sig mobbad pga låg karma så känns det inte så värt att ha kvar.

    Karma är nu borttaget!

    Fil bilaga:
    Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
    Följande användare sa tack: Bo Siltberg, Michell Martic, Electrum

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    11 jan 2015 19:49 - 11 jan 2015 19:50 #16 av Michell Martic
    Svar från Michell Martic i ämnet Fluxio´s regler!
    Va?! Sådär bara!? :tokig:

    Ja, jag gillar det :)

    Det lustiga är att jag fick lust att plusa din karma, men... det gick inte.

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    11 jan 2015 19:53 #17 av Marcus
    Svar från Marcus i ämnet Fluxio´s regler!

    Ronnie Lidström skrev: Jag har inte heller tänkt så mycket på det där med "Karma". Har inte tryckt + eller - på någon (annat än från början för att testa).

    Är det dessutom så att någon känner sig mobbad pga låg karma så känns det inte så värt att ha kvar.

    Karma är nu borttaget!


    Karma finns kvar under "medlemslista" än!?

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    11 jan 2015 20:30 #18 av Ronnie Lidström
    Svar från Ronnie Lidström i ämnet Fluxio´s regler!
    Så ja.. Du finns inte Karma i användarlistan heller

    Fil bilaga:
    Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
    Följande användare sa tack: Marcus

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    12 jan 2015 17:05 #19 av Stefan Ericson
    Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio´s regler!
    Hej Ronnie!
    Tack för ditt beslut. Om du kollat med etiska rådet, så tror jag inte karman blivit godkänd.
    Om någon tycker jag är en idiot, så får ni skriva det för mig. Nu får ni göra det med ert namn. Jag har inte för målsättning att endast vara populär. Jag tror inte att jag alltid har rätt och jag har lärt mig saker av er. Det är meningen med ett sådant här forum.
    Ronnie! Tack för att du driver fluxio. :)

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    12 jan 2015 18:16 #20 av Johannes Hammarstedt

    Stefan Ericson skrev: Hej Ronnie!
    Tack för ditt beslut. Om du kollat med etiska rådet, så tror jag inte karman blivit godkänd.
    Om någon tycker jag är en idiot, så får ni skriva det för mig. Nu får ni göra det med ert namn. Jag har inte för målsättning att endast vara populär. Jag tror inte att jag alltid har rätt och jag har lärt mig saker av er. Det är meningen med ett sådant här forum.
    Ronnie! Tack för att du driver fluxio. :)


    Men nu får du väl ändå ge dig?
    Du kallade mig för idiot, förståndshandikappad och allt vad det var.
    Nu sitter du och lipar över att folk gett dig minus på karman...kom igen alltså...
    Undrar just vad etiska rådet sagt om de kraftuttryck och okvädesord du använde mot mig?
    Du var inte ens karl nog att be om ursäkt efteråt.

    Jag ska vara helt ärlig, jag gillar inte dig. Du står mycket lågt på min lista och det står jag för. Men jag skulle inte kalla dig de saker du sa om mig och jag skulle inte ta till lipen och hota med polisanmälningar om jag kände mig lite mobbad på nätet. Speciellt inte om jag haft din attityd.
    Det som hände där var faktiskt del av anledningen att jag slutade skriva på Fluxio.
    Men den största anledningen var hur moderatorerna hanterade situationen. Genom att radera de inlägg där tråkigheterna stod att läsa och släta över det hela.
    Jag tycker gott det kunde stått kvar till allmän beskådan hur du bär dig åt mot medforister.

    Men jag hoppas du nu kan gå vidare när karman är borttagen och slippa polisanmäla folk som inte tycker om dig.
    Jag har gjort mitt här i alla fall.

    Behörighet AB
    Följande användare sa tack: Johan Svensson

    Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

    Sidan laddades på: 0.106 sekunder