Fluxio´s regler!

20 apr 2015 07:14 #21 av Michell Martic
Svar från Michell Martic i ämnet Fluxio´s regler!
Efterlever vi regelverket om att registrera oss med våra riktiga namn?
Egentligen är det ju flera stycken som går under smeknamn eller pseudonymer.

Registrering

1. Fluxio är ett seriöst forum. Skriv in ditt riktiga namn!

Annars skulle man kanske ändrat/tagit bort denna regel?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 apr 2015 07:27 - 20 apr 2015 07:28 #22 av Mikael Malmgren
Svar från Mikael Malmgren i ämnet Fluxio´s regler!
Det borde vara två regler, eller det första är ingen regel egentligen.

1. Fluxio är ett seriöst forum.
2. Skriv in ditt riktiga namn

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder samt projektledning och entreprenadjuridik.

Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

20 apr 2015 07:34 #23 av Mikael Malmgren
Sen kan jag undra över beteckningen "Expert"?!? Det är ett väldigt kraftfullt yttryck....inget påhopp på någon av användarna.

Något mer logiskt borde vara "Färsking"->"Junior"->"Senior"->"Inget liv"

(det bör ju redan här påpekas att det sista steget är lite humor så här en Måndagmorgon)

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder samt projektledning och entreprenadjuridik.

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

20 apr 2015 07:40 #24 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Fluxio´s regler!
Jag har lite svårt att se kopplingen mellan "seriöst forum" och "använd ditt riktiga namn".

Är det inte seriöst att man kan få hjälp, eller bidra till forumet, utan att avslöja vem man är?

Ett förslag på omskrivning kan vara att skriva "Använd gärna ditt riktiga namn" för att på detta sätt uppmuntra detta.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

20 apr 2015 07:50 #25 av Michell Martic
Krasst så är det helt upp till Ronnie att avgöra vad han tycker definierar ett seriöst forum. Vi skiter väl inte i regelverket bara för att vi tycker att det borde förändras?

Jag håller med om att man borde registrera sig med sitt riktiga namn. Anledningen till att jag tycker så är helt enkelt att folk som behöver identifiera sig på nätet verkar vara mer medvetna om att det de skriver kan få konsekvenser. Vill man att folk ska kunna skriva saker som de inte behöver stå för?

Vill man skriva anonymt så finns en funktion för detta. Och denna funktion kräver ingen inloggning.
Skriv anonymt inlägg

20 apr 2015 07:52 #26 av Michell Martic

Mikael Malmgren skrev: Sen kan jag undra över beteckningen "Expert"?!? Det är ett väldigt kraftfullt yttryck....inget påhopp på någon av användarna.

Något mer logiskt borde vara "Färsking"->"Junior"->"Senior"->"Inget liv"

(det bör ju redan här påpekas att det sista steget är lite humor så här en Måndagmorgon)

Finns redan en tråd om detta! :)
Nivåer
Följande användare sa tack: Mikael Malmgren

20 apr 2015 07:59 #27 av Mikael Malmgren

Electrum skrev: Jag har lite svårt att se kopplingen mellan "seriöst forum" och "använd ditt riktiga namn".

Är det inte seriöst att man kan få hjälp, eller bidra till forumet, utan att avslöja vem man är?

Ett förslag på omskrivning kan vara att skriva "Använd gärna ditt riktiga namn" för att på detta sätt uppmuntra detta.

Det var därför jag delade på det, då det ena inte har med det andra att göra. Jag skrev som du i mitt första utkast, har inga problem med vilket namn som används. B)

www.elektroinvent.se

20 apr 2015 08:04 #28 av Michell Martic
Men... det är fortfarande upp till Ronnie att avgöra. Så länge regeln finns där så borde den efterlevas.

Om det sedan är rätt eller fel att ha denna regel är inte upp till oss att bedöma. Men man får ju ha åsikter! :)

20 apr 2015 09:27 #29 av Bo Siltberg
Svar från Bo Siltberg i ämnet Fluxio´s regler!
Tror nog att allas åsikter väger tungt här.
Så vad tycker ni vi ska göra med dem som inte registrerat sig med sitt namn? Kräva att de byter?
Följande användare sa tack: Borttagen användare

20 apr 2015 10:31 - 20 apr 2015 10:32 #30 av Anders Svensson
Svar från Anders Svensson i ämnet Fluxio´s regler!

Bo Siltberg skrev: Tror nog att allas åsikter väger tungt här.
Så vad tycker ni vi ska göra med dem som inte registrerat sig med sitt namn? Kräva att de byter?

Låter som ett riktigt toppenförslag, jag följde uppmaningen och bytte direkt! (fd Ted).

I Sverige är den kränkte kung och den välmenande idioten hans rådgivare.

20 apr 2015 10:46 - 20 apr 2015 10:46 #31 av Mikael Malmgren
Jag fick för mig att det var nästan konstaterat att "Ted" var en moderator, eller?? :whistle:

www.elektroinvent.se

20 apr 2015 15:43 #32 av Tomas Karlsson
Svar från Tomas Karlsson i ämnet Fluxio´s regler!
Låt alla ha det namn de vill här, det speglar ju föga ev seriositet den får bedömas från innehållet som långsamt byggs upp på forumet av alla som medverkar.

Och om Ted K ger lite extra info kring sitt manifest kanske Stefan E presenterar smakprov ur MAS 80. :)

20 apr 2015 15:47 #33 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Fluxio´s regler!
Jag har ingen åsikt om det ska vara ett krav eller inte. Dock tycker jag att det är trevligt när användare använder sitt riktiga namn.

Projektledare el, styr och automation

20 apr 2015 17:46 #34 av Michell Martic
Paragrafryttare som jag är så är jag själv allergisk mot folk som säger: "Gör hur du vill!"
Jag tycker bara att man kanske inte ska ha det som en forumregel då. Speciellt inte på plats numero uno. Det kan ju annars få en att tro att det är upp till var och en gällande hela regelverket.

Jag hade gärna hetat Flash Gordon.
Följande användare sa tack: Ivar Ryding

Sidan laddades på: 0.073 sekunder