Claes Börjesson skrev: Någon som använder krympslang för märkning ? jobbar själv på oljeanläggning i Norge.
Intressant. Har ni godkänt denna typ av märkning? Har faktiskt varit i kontakt med DYMO ang. dessa. Jag investerade i en Rhino6000 med en drös krympslang för ett tag sedan. DYMO marknadsför ju dem som beständiga mot såväl oljor m.m, vilket jag förutsatte avsåg märkningen som sådan, även om jag var skeptisk till det. Mina misstankar var befogade, då texten mycket enkelt kan "gnuggas" bort med fingret, helt utan några kemikalier eller vätskor. På DYMO menade man då att det är själva slangen som är beständig - inte utskriften... ?!
Så för egen del används DYMOs krympslang endast i undantagsfall där "beröringspotentialen" kan antas vara mycket begränsad, som mindre centraler, intern trådning i maskiner i torr miljö o liknande.
Vad är din uppfattning? Håller utskriften tillfredsställande? Har provat att krympa med olika temperaturer osv med samma resultat. Lösningen skulle vara och hitta en transparent film att lägga över. Då kan den fungera.
Dymo och Kroy är de två fabrikat som används på hela Nordsjøn.
Den används bara internt i skåp och kabinett, de utsätts för fukt och och en hel del nötning, men jag har aldrig sett något slitage. Så minst 10 år håller de i även flitigt använda kablar. Så att gnugga bort med fingret har jag aldrig varit med om, tvärtom, ibland när man skriver fel är det nästan omöjligt att få bort texten (måste skrapa bort med vass kniv).
Kan det vara fel på din "skrivare" eller kasetten ?
Är det den här krympslangen ?
Krympslang
Externt (utanför skåp och utomhus) används märken av rostfritt stål,
HellermanTyton
Om du vill gøra dig av med din Dymo kan jag tænka mig att ge ett skambud (jag själv æar mycket förtjust i den).
Jag har kört lite med märkning på krympslang. Upptäckte att Dymo's märkapparat kunde detta genom en säljare från Fleximark. Köpte dock min Rhino 4200 genom prisjakt för mindre än halva priset mot vad grossisterna ville ha.
Yepp.! Joel har rätt ..Det är vårt centralbyggsystem Normel och kapslingar typ NK.
Normel finns i 4 olika kapslingsmodeller vilket gör att man kan få en Normel central i kapslingsklasserna
IP20, IP31, IP41, IP44 och IP55. IP20/IP31 beroende på om man kör med diazed eller dvärgbrytare samt om man väljer täta plåtar upp- o nedtlll istället för de med ventilationshål som på bilden som då är enl. IP20