Jag har känt lite grann på dem när jag stressade in på Solar en snabbis och köpte grejer (var mässa).
Jag tyckte att de såg bättre ut i verkligheten jämfört med på bild. Men det bästa är ju att de har gjort efterlängtade förbättringar. T.ex. Trends Akilles häl, snabbkopplingsfläbben.
På måndag är det sagt. Ska komplettera på ett jobb om 1-2 veckor. Håller tummarna för att få använda Exxact då.
Såg nu att Exxact förts in i registret på Solar.se .
(Dock är fortfarande lagersaldot 0).
Cirkus 100 kr är listpriset för en komplett enpolig strömställare.
Jag har inte provat köpa nån. Men både Selga och Elektroskandia har iaf detta Enr i lager (till dagen efter): E1820116 Har inte sett att någon har lagt upp den på hyllan ännu dock.. Men har dom inte redan gjort det så lär det ju ske rätt snabbt!
Den verkar vara billigare än Trend t.o.m.. Fast detta kanske bara är från början för att få alla att börja använda den? :rulla:
Selga Gävle har fått in allt förutom ramar eller något sånt.
Selga Gävle är också det första stället i Sverige som har fått Eljo Exxact installerat i deras nya lokal. Olika kombinationer i alla kontor.
Jag har hört på flera håll att de ska vara billigare än Trend, åtminstone den vita basic-brytaren.
Komplettering på ett jobb ev. nästa vecka. Håller tummarna för Exxact då.
Fördel att det följer med en hel del olika design-möjligheter på kombiramarna (papperslappar som man kan byta ut). Kanske Schneider kommer med ett datorprogram där man kan designa egna ramar snart?
Tycker det är lite märkligt att de inte lyckats få till ett snyggare 2vägs uttag. Schneiderkillen som stod å visade på Selga här förra veckan höll med själv om att de var fula. Han ville hellre prata om övriga produkter i serien..
Jag har inte lyckats göra annat än 1-facksram. Verkar inte gå att ändra till 2-fack, 3-fack osv ? Jag har mailat Schneider å frågat men ej fått något svar ännu.
Jag har nu fått svar från Schneider om det verkligen inte går att göra annat än 1-facksramar i deras "design-program".
Hej Ronnie.
Tyvärr är det så att det idag bara är 1-facksramen som det finns möjlighet att konstruera själv via programmet. Hoppas att det i framtiden även ska vara möjligt med våra kombinationsramar.
MVH
Christer
Väldigt dåligt tycker jag.. Har man inte oftast minst 2facksram på de ställen man vill ha snyggare design?