Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476

Radera användare?

20 dec 2015 22:38 #1 av Christer Djerf
Hej,

Jag önskar få mig som användare avregistrerad/raderad från detta forum.
Hur gör man?
Jag hittar inget under profilinställningarna.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 dec 2015 18:35 - 27 dec 2015 17:44 #2 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Radera användare?
Sherlock, när jag såg rubriken, så trodde jag du ville radera mig. Det tog några dagar innan jag läste. Jag varken vill eller har försökt få bort dig här ifrån. Du har kunskap som jag inte har och även om vi har olika syn på saker, så är det fortsatt intressant att höra dina åsikter. Men sandlådenivå är jag rätt bra på. Det finns 3 typer av makt. Beslutande, verkställande och granskande. Du verkar vara i verksällande och jag ligger mer i beslutande och granskande. Men det är långt ifrån alltid som beslutande och verkställande har rätt, även fast dom anser det.
Det här med avregristering är intressant. På 880 gick det att skicka avreg och sedan var dett klart. På 733 gick inte det, då skrev folk telenr, så dom blev totalade. Det fick datorn lida av, varje gång någon skickade ett medelande, måste datorn gå igenom 10000 telenr.
Här tror jag det kan bli problem med nyckel filerna i relations databasen. Om Namnet tas bort, så blir det en massa meddelande utan namn. Om namn och medelande tas bort kan det bli trådar utan innehåll. Och trådar blir konstiga om medelande tas bort.
Så ändra till ditt riktiga namn och forsätt.
Följande användare sa tack: Ronnie Lidström, Bo Siltberg, tobi

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
27 dec 2015 17:32 #3 av Ronnie Lidström
Svar från Ronnie Lidström i ämnet Radera användare?
Jag är inte så säker att det går att ta bort användare utan att trådarna blir konstiga. Kanske går och att det då står "Borttagen användare" eller nåt istället.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

28 dec 2015 13:15 #4 av Christer Djerf
Svar från Christer Djerf i ämnet Radera användare?

Stefan Ericson skrev: Sherlock, när jag såg rubriken, så trodde jag du ville radera mig. Det tog några dagar innan jag läste. Jag varken vill eller har försökt få bort dig här ifrån. Du har kunskap som jag inte har och även om vi har olika syn på saker, så är det fortsatt intressant att höra dina åsikter. Men sandlådenivå är jag rätt bra på. Det finns 3 typer av makt. Beslutande, verkställande och granskande. Du verkar vara i verksällande och jag ligger mer i beslutande och granskande. Men det är långt ifrån alltid som beslutande och verkställande har rätt, även fast dom anser det.
Det här med avregristering är intressant. På 880 gick det att skicka avreg och sedan var dett klart. På 733 gick inte det, då skrev folk telenr, så dom blev totalade. Det fick datorn lida av, varje gång någon skickade ett medelande, måste datorn gå igenom 10000 telenr.
Här tror jag det kan bli problem med nyckel filerna i relations databasen. Om Namnet tas bort, så blir det en massa meddelande utan namn. Om namn och medelande tas bort kan det bli trådar utan innehåll. Och trådar blir konstiga om medelande tas bort.
Så ändra till ditt riktiga namn och forsätt.

Min användare kan få ligga kvar som den gör, borttagande eller inte beror ju på hur smart databasen är uppbyggd.

Men jag har studerat utvecklingen här på forumet den senaste tiden och jag har i samband med det fått ställa mig frågan om forumet ger mig mer än vad det tar.

Då svaret blir att det tar mer än vad det ger och att ingen verkar vilja driva en förändring av att alla användare skall omfattas av samma regler utan man vill att det ska vara som det är så väljer jag att lämna forumet.

Personer som Stefan fungerar inte ihop med min egna personlighet och då väljer jag att göra något åt det.
Och eftersom ingen på forumet vill ändra på Stefans sätt att uppföra sig så väljer jag det alternativ som står i min makt.

Erbjudande om att ringa och "göra upp" eventuella schismer är inte grejen, det är principen om hur man vill att forumet ska fungera i framtiden som det gäller!
Jag är inte "sur" eller "stött" över något som Stefan sagt, det är att det får fortsätta gång efter annan och vi "vanliga" ska ha överseende med detta för han är ju lite speciell.

Livet är för kort för att jag ska lägga ner energi på personer som bara suger energi, de jag kan välja bort kommer jag att välja bort om det inte går att ändra på deras beteende.

Sedan får ni själva avgöra om det finns vinnare och förlorare i detta eller om det bara finns förlorare, men jag tror att framtiden för detta tidigare så trevliga forum är nog rätt mörk, utvecklingen den senaste tiden är ju inte så jättebra om man säger så.
"Vi" har ju tappat en del tunga namn redan och det är väldigt synd, men inget görs för att bryta trenden.
Nu anser inte jag att jag hör till det tunga gardet, men det blir ändå en användare mindre!

Lycka till i framtiden och ett Gott Nytt år på er!

12 jun 2016 20:02 #5 av Tomas Karlsson
Svar från Tomas Karlsson i ämnet Radera användare?
En liten fråga närliggande denna tråd, har inte detta forumet en timeout som låser redigering efter en tid? När jag satt och bläddrade lite ser jag att en användare lämnar en räcka tomma rutor efter sig nu häromdagen. Det ger ju om möjligt ännu konstigare utseende och läsbarhet mot om det bara märks NN och innehållet kvar.

Inte för att jag förstår vad det går ut på att raderas eller radera och det hör inte hit men att behålla sammanhanget i trådarna oavsett ev affekt eller att man slutar vara aktiv tycker jag vore bra.

14 jun 2016 14:33 #6 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Radera användare?
Jag fick samma fel för några dagar seda. Utan jag gjorde något så blev det 5 tomma meddelanden. Jag har också blivit utkastad vid redigering. Så jag brukar skicka vidare in den fel och redigera sedan.

19 jun 2016 20:49 - 19 jun 2016 22:18 #7 av Ronnie Lidström
Svar från Ronnie Lidström i ämnet Radera användare?

Tomas Karlsson skrev: En liten fråga närliggande denna tråd, har inte detta forumet en timeout som låser redigering efter en tid? När jag satt och bläddrade lite ser jag att en användare lämnar en räcka tomma rutor efter sig nu häromdagen. Det ger ju om möjligt ännu konstigare utseende och läsbarhet mot om det bara märks NN och innehållet kvar.

Inte för att jag förstår vad det går ut på att raderas eller radera och det hör inte hit men att behålla sammanhanget i trådarna oavsett ev affekt eller att man slutar vara aktiv tycker jag vore bra.

Tyvärr verkar det inte finnas någon sådan timeout. Enda spärren är att man kan inte radera ett inlägg (tråd) så fort den fått nåt svar. Däremot kan man redigera sina egna inlägg till att vara bara blanka.

Synd när det totalt slår slint för sura användare som nu då en person redigerat bort alla sina 200+ inlägg :smack:

Edit: Jag kommer för övrigt att återställa alla bortredigerade inlägg från backup så trådarna går att läsa igen...

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Sidan laddades på: 0.074 sekunder