Jag är främst intresserad av älg- och rådjursjakt, men jag har en 2 år yngre brorsa som är helt obeskrivligt intresserad av jakt och börjar man jaga med honom så kanske det blir allt möjligt.
Ja, men gör det! Kursen jag går nu är hos studieförbundet i samarbete med jägareförbundet. 2700 kr plus avgift för skrivning och uppskjutning.
Oj...kostar det så mycket nu....jag tror jag inte betalade mer än 1500 men det är ju några år sen. I övrigt så har jag inte jagat så mycket och på länge men av misstag!!!!!! luftgevär och kråkor, är det senaste för mig...... (Rikard...det är småvilt och gratis )
I morgon har jag omskrivning på teoridelen. Sist fick jag ett fel för mycket så kuggade mig.
I går sköt vi hagel (lerduveskytte) för första gången och 17 april kan vi börja övningskjuta varje tisdag och torsdag.
Jag har dessutom fått medlemskap i ett jaktlag hemma. Pappa är den största markägaren i laget så det var väl inte så mycket att orda om.
Det ska bli jäkligt kul att få börja jaga! Jag känner att intresset ökar ju mer man lär sig.
Jag tog min jägarexamen höstas. Hoppas på att få komme med o jaga till hösten.
Inga problem att hitta någon att jaga med, men jag kanske inte vill...
Hoppas på en kompis som kan hjälpa mig som är hund förare och hjälper till lite här o var. Kan nog få gå med honom och jaga.
Jag är nog mest intresserad av Rådjur, räv, hare osv.
Bara för att skryta lite så satte jag teorin 70 av 70.
Alla sjukövningar första gången. Sist jag höll i ett hagelgevär var 8 år sedan, men klippte ändå rådjuret o duvorna.
Teori och uppskjutning för småvilt är avklarat. Nu är det högvilt (kula) kvar att skjuta upp för. Skulle kunna göra det ikväll, men skjuter på det (ordvits) för att jag vill träna mer. Sakta, men säkert så.