- Tack mottaget: 503
Fluxio
Elbranschens mötesplats
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Coolt, jag har också ett par OA116.Bo Siltberg skrev: Kom sent hem efter att ha varit i Västerås och köpt ett par OA 116, så jag påbörjar precis min tredje nu...
Ja Silver flute används ibland, men åsikterna om dessa som ersättare går väl isär, då elementdata skiljer hyggligt mycket.Bo Siltberg skrev: Kul med riktiga grejer,
Det sitter Silver Flute i mina... De låter faktiskt riktigt bra med god kontroll ned mot 40 Hz, men jag kommer nog ändå att bygga om dem med SEAS 8-tummare enligt www.carlssonkult.se/OA116F.aspx
Mellanregistren är däremot omkantade, och så satte förra ägaren T22-diskanter i den, så det är lika bra att fortsätta moderniseringen.
OD11 som det skryts så ofantligt mycket om?För övrigt ett lyft i ordets bemärkelse jämfört med OD11 som jag tyckte lät bra, men låter väldigt punktformiga, trattlika och "smått" jämförelsevis. Nu andas musiken, t.ex på Pärt's [url=spotify:track:0wlP70srmwSjUvDd5Lp3fs]Beatitudes[/url]
Mina 116 imponerar ju rätt ordentligt i basen, men med såpass stor låda ska det trots allt inte vara någon match, egentligen.Vore faktiskt intressant att jämföra dessa med original. Debatten går het huruvida Stig verkligen hade koll på sin konstruktion, inte bara basen utan även MT24's off-axis-mönster som inte riktigt matchas av T22.
Tja, egentligen är jag ju en självbyggare, så mina tankar går mest till att bygga ett par nya, egna, modeller.Vad ska du ha som är bättre, OA2212, L8 eller 3D8?
Electrum skrev: Det finns redan helt klart för många högtalare här hemma.