Är det någon som vet var man kan köpa en klar 300 W glödlampa? Det står bara slut i lager när jag söker runt.
Jag har haft en glödlampa i en skomakarlampa ovan arbetsbänken i garaget och nu slog jag sönder den
Självklart hoppas jag att hitta en ny eller bättre begagnad men affektionsvärdet kan aldrig ersättas. Jag hade ärvt den av min farfar som i sin tur fått den av sin far. Jag tror den inköptes i slutet av femtiotalet men i vilket fall var glödlampan äldre än vad jag är. Sorgligt! Å jag som redan hade bestämt att min äldste son skulle får ta över min farfars fars glödlampa men så blir det inte.
Men som sagt; om någon vet var man kan köpa en klar 300 W glödlampa med E27-sockel får ni gärna höra av er.
Mats, måste fråga, hur kommer det sig att du hade denna gigantiska ljuskälla i en skomakarlampa i garaget?
Detta är min 300 Wattare, skomakarlampan ser lite liten ut i jämförelse…min lampa är också ett arvegods från min far och ej till salu. Lampan (General Electric) har aldrig varit tänd och brukar förvaras i originalförpackningen.
Beklagar olyckan, men jag ska hålla ögonen öppna efter en dylik när jag besöker mina vänner skrotsamlarna…