Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
Min pappa har ett företag och har två, tre kunder som inte vill betala sina fakturor. Han påstår att om man vill ha inkassohjälp så måste man ha något sorts "abonemang" hos dom och ska betala en viss summa per månad, för att man ska kunna använda deras hjälp. Jag tror att man kan använda dom för enstaka fakturor och dom tar nån procentavgift på fakturans summa eller dyligt..
Men jag har ingen aning egentligen, och så jag tänkte att någon här kanske har erfarenhet?
Hade själv några strulig kunder tidigare, visst kan man sälja till olika bolag...
Jag fick kontakt med detta företag,
www.jainkasso.se
, och det har varit effektivt och smidigt!
Rekomenderas!
Du kan själv skicka påminnelser och krav på inkasso, sedan kan du begära betalningsföreläggande hos Kronofogden.
Dock är det viktig att du följer alla steg i rätt ordning för att det ska vara giltigt hos kronofogden.
Har under 15 år drivit egen elfirma. Endast en kund vägrade att betala, ändå bestred dom inte fakturan.
Min revisor gav mig rådet att kontakta Kronofogden. Dom har en blankett man fyller i och skickar vidare.
Vips fick jag mina pengar+ränta+merkostnad i tid+Kronofogdens avgift (alla extra utgifter man vill ha betalt för fyller man i blanketten)