Vi använder Scrollan för fakturering. Vi anlitar en revisor för bokföring men de finns funktion för detta i Scrollan.
Vi använder
Tidsedel
för arbetsorder/tidrapportering.. Och i denna finns även funktion för fakturering.. Nån gång då jag får tid så ska jag gå över till att använda denna.. Då kan man fakturera var som helst ifrån
Jag använder Visma eget aktiebolag, men mest bara fakturerings biten. (lämnar bort bokföringen) Men måste säga att Tidsedel som Ronnie skrev om låter intressant. Är det nått du rekommenderar?
Ja.. Jag tycker att det funkar perfekt! Jag har varit med som betatestare och fått vara med och bestämma hur det ska se ut osv så kanske inte så konstigt att JAG tycker att det är bra
Innan detta skrev vi tidsedlar manuellt på papper, så jämfört med detta är det såklart som dag och natt!!
Jag har inte provat så många andra liknande system (har hastigt testat några, och de jag testade då tyckte jag var sämre än tidsedel.se).
Nån som provat nån av konkurrenterna till tidsedel.se får gärna berätta hur de funkar!
Just nu gör jag bara större projekt så det är inte så mycket jobb med att skriva upp materiel, men på mindre jobb skriver jag materiel och tid direkt i telefonen och skickar iväg så fort jobbet är klart
Jag använder Scrollan. Just bokföringsbiten är emellanåt väldigt buggig när de släpper uppdateringar: Å andra sidan har dom en väldigt trevlig och bra support som hjälper till att fixa problemen.
Det bästa med Scrollan är att man har allt i ett program. Just faktureringsdelen av programmet är väldigt bra med ROT, prislistor och rabattbrev.