Jag är en förespråkare för iPad, men nu säger du ju att du vill ha en Android.
Den jag hört bäst om är ju samsungs platta. Men vad jag förstått så underlättar det att ha samma märke på smartphone och platta för att det skall funka bäst med synkningar mellan dom.
Sitter och skriver detta med en Samsung Galaxy Tab10.1 som jag är s..tnöjd med. Funderade länge på en Ipad men jag gillar androidvärlden mer av många orsaker. Det största är att slippa Itunes. Samsung har några olika storlekar så det är tycke och smak som gäller.
Det kommer förmodligen att explodera under våren 2012 med tablets alla större tillverkare har aviserat nytt. Jag är supernöjd med min så den kan jag rek.
Lycka till!!
Har varit elnörd sedan 1973 på alla möjliga sätt .Just nu som servicetekniker på en förbindelse mellan Swe-Dk
Transformern är väl egentligen, på papperet, lite värre än Galaxyn. Men jag valde ändå till slut Galaxy Tab. Detta för att den kändes mycket bättre att använda. Jag klämde och kände på båda alternativen i en butik och då föll jag för Galaxyn.
Den är tunnare och skönare att hålla i än Transformern.
Det enda jag saknar är minneskortläsare (SD) samt riktiga USB-portar. Kommer det en i övrigt jämförbar platta som har detta (även om den skulle komma från Apple ) så byter jag direkt!
Det finns till Samsungs plattor. Det följde med en USB adapter när jag köpte min 10.1 av Telia. Vet inte om det gör det längre. Kan köpas på många ställen tex. Kjell
Har varit elnörd sedan 1973 på alla möjliga sätt .Just nu som servicetekniker på en förbindelse mellan Swe-Dk
Vad ska man använda denna "surfplatta" till? Är den tänkt att ersätta min bärbara dator eller min "smartphone"?
Det låter på denna diskussion som att en "surfplatta" använder liknande "appar" som en mobiltelefon. Går det inte installera vanliga program som man kan på en laptop?
Svenne Eriksson skrev: Ursäkta en dum fråga från en dum gubbe.
Vad ska man använda denna "surfplatta" till? Är den tänkt att ersätta min bärbara dator eller min "smartphone"?
Det låter på denna diskussion som att en "surfplatta" använder liknande "appar" som en mobiltelefon. Går det inte installera vanliga program som man kan på en laptop?
Jo de flesta appar går att använda på både smartphone och plattor. Om du menar windows program så kan du ej installera dom på plattan. Min erfarenhet är att plattan har tagit över all surfning och mailhantering. Alla forum och bankaffärer sköts också på plattan. Det ända jag fortfarande gör på en vanlig dator är den bildredigering mitt fotointresse för med sig. Jag tror att all min tid på dator är något i stil med 80% på plattan och resten på den stationära. Mina 2 laptops ligger bara och skräpar. Min smartphone används mest för samtal och sms numera.
Svenne Eriksson skrev: Ursäkta en dum fråga från en dum gubbe.
Jag skulle säga att surfplattan är mer som en förvuxen smartphone än som en dator.
Det är som sagt samma system med "appar" som en smartphone.
I jobbet använder jag den för att visa kunder bilder på belysningsinstallationer, vilka olika "designer-brytare" som finns osv. Väldigt smidigt för detta!