Pannlampa

23 maj 2013 13:34 #1 av Karl-Erik Damgaard
Är det någon som har tips om en bra pannlampa ?

Jag jobbar en hel del i skåp på maskiner och det är ofta dunkelt.

Pannlampor är ju ofta gjorda för att lysa långt vid utomhusaktiviteter.

jag vill ha en som ger bra ljus i bred vinkel.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 maj 2013 15:05 - 23 maj 2013 15:10 #2 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Pannlampa
Ledlenser H7R kör jag med. Tycker den är mycket bra. Ställbar ljusbild (smal/bred), vinklingsbart huvud, dimmer, laddbara batterier, kabel för laddning från USB är några finesser. Selga har den på E9452845 tror jag

www.proffslampor.se/mobile/product.html/pannlampa-ledlenser-h7r

Projektledare el, styr och automation

23 maj 2013 21:59 #3 av Manuel R
Svar från Manuel R i ämnet Pannlampa
har använt deras produkter och är väldigt nöjd,

www.suprabeam.com/en/

13 dec 2014 18:47 #4 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Pannlampa
Denna från Silva har jag:
www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/heme...annlampa-led-957185/

Jag tycker den fungerar bra för mig, använder den både i apparatskåp och centraler. Men även för allt möjligt som kabeldragning i rör, på stege, att sätta upp apparater och allt som jag behöver göra när det är lite mörkt, eller kolsvart för den delen.
Har den alltid med mig, så den agerar ju ficklampa för handen osv så fort man behöver ljus för att leta efter en borttappad skruv eller se hur långt det är ner till vattenytan i en borrad brunn osv.

Den lyser hyggligt brett och med hyggligt arbetsljus om man är på armslängds avstånd, vilket åtminstone jag brukar vara från det jag arbetar med *fniss*
Den är låångt ifrån den starkaste pannlampan på marknaden, men å andra sidan räcker batterierna riktigt ordentligt länge.

Den är såpass bra att jag egentligen inte funderar på något byte. Det är en enda sak jag skulle önska, det är ett auto-power-off läge, som stänger av den efter säg en timme eller två. Ibland har man ju råkat glömma den på när man satt ner den i fickan på fredag, då är det inte speciellt mycket kräm kvar på måndag.

Annars använder jag så ofta det går en rätt liten portabel laddbar arbetslampa med oerhört bra tryck i ljuset.
Skönare att arbeta med ordentligt ljus.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

13 dec 2014 20:50 #5 av Bo Siltberg
Svar från Bo Siltberg i ämnet Pannlampa
Jag kör med Lupine Piko X4 som kanske är overkill då den lyser som f-n men passar då både i skogen och i elskåpet.

Liten o nätt är den vilket är ett krav. Se även Lupine Neo som verkar ännu bättre.

14 dec 2014 14:06 #6 av Ivar Ryding
Svar från Ivar Ryding i ämnet Pannlampa
Jag gillar Petzl zipka plus, inte en massa snören att hålla koll på, och har både superljus och dimmat.

Sidan laddades på: 0.042 sekunder

Senaste foruminlägg