Nu när EIO och SEF förhandlat klart (blev 2,6% lönehöjning) så vore det intressant att se lite "fluxio-statistik" på hur mycket ni elektriker får upp lönen? Många får ju mer än dessa 2,6%
Någon som törs svara?
Jag fick upp min lön med:
Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.
Jag är egentligen lite offside här eftersom jag jobbar inom industrin, men iaf, det blev lite omorganisation i höstas som slutade med att jag blev tjänsteman (i verkligheten är det samma arbetsuppgifter som tidigare, fast med en lite större ansvarsbit) så jag bytte från GS till Unionen. Och ca 15% mer blev det i lönekuvertet också . Normalt hade det väl varit runt 3..4% annars.
Har fått in alldeles för lite uppgifter för att kunna göra någon vettig statistik! Skärpning grabbar!
Räkna ut er procentuella höjning, skicka in anonymt med hjälp av funktionen:
Skriv anonymt inlägg
Nu har väl alla fått sin avtalshöjning? Och detta gäller alltså vanlig standard avtalshöjning. Inte att ni gått från 1a årsmontör till 2a eller liknande.
Formel för att räkna ut procenten: (Er nya lön - Er gamla lön) / Er gamla lön * 100
Alltså om ni hade 25 000 kr och nu efter höjningen har 26 000 kr blir det så här:
Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.
MEN!!! Jag jobbar inte som el installatör just nu!
Jobbar som säljare av tele/data material, lite utbildning av installatörer och el konsulter.
Kan för övrigt tala om att jag gick ner i lön för detta jobbet.
Gick ner ca 4000:- brutto i grundlön, men i slutändan blev det en jätte skillnad. Drygt 10000:- i netto lön.
Reser dock mycket mindre, och har mer tid hemma. Men jag saknar det lite ändå, så vi får se vad det slutar.
Man kan ju inte få allt man vill ha eller?