Adapter 3-fas CEE 16A till 1-fas CEE 16A i en enhet, dvs utan mellansladd ?

18 okt 2018 18:39 - 18 okt 2018 18:40 #1 av Odd Hedberg
Är det någon här som har stött på en adapter 3-fas CEE 16A (hane) till 1-fas CEE 16A (hona) i en enhet, dvs utan någon mellansladd?

Jag hittar massor med adaptrar för 1-fas CEE 16A (hane) till Schuko (hona) i en enhet, dvs utan någon mellansladd. Och även någon enstaka adapter 3-fas CEE 16A (hane) till en Schuko (hona) i en enhet utan sladd - men just den jag vill ha tag i (3-fas CEE 16A (hane) till 1-fas CEE 16A (hona)) verkar bara finnas med mellankabel.
(En sån kan jag enkelt bygga själv - det har jag gjort förr när det här behovet har uppstått. En gång till och med med fasväxlare i 3-fasaren så man kunde välja vilken av två faser som skulle få ta snedlasten om det blev alltför snett belastat...)

Någon?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 okt 2018 09:25 #2 av Richard
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 okt 2018 15:39 #3 av Odd Hedberg
Nej, det där är en 3-fas CEE 16A (hane) till en vanlig jordad Schuko (hona), såna finns det flera som säljer. Den jag söker efter har en 1-fas CEE hona där den där har sin blå Schuko...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 okt 2018 05:24 #4 av Leif H
Verkar märkligt nog inte finnas. Hitta bara en med mellansladd som du inte önska.


//Daniel

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 okt 2018 08:34 #5 av Torbjörn Forsman
Hela arrangemanget med CEE i bägge ändar och sedan en CEE-stickpropp, blir ju ganska långt, tungt och otympligt. Det känns som mycket större risk att bryta sönder en sådan adapter eller CEE-uttaget, än att bryta sönder en adapter med schuko i yttre änden. Det kanske är anledningen till att man har valt att göra den sortens adaptrar med en kabelbit emellan.

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 okt 2018 17:28 #6 av Anders Stigö
Dessvärre verkar det svårlöst. Här finns kanske lite grejor som går att modifiera!
www.as-schwabe.de/en/products/cee-progra...mbination-units.html

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.054 sekunder

Senaste foruminlägg