jag tog bort alla rörelsevakter.. doh! kom på det rätt snabbt när jag hade en för mycket i handen.
Matningen kom till en kopplingsdosa. Därifrån i en 4ledare till en B dosa och vidare till en knapp och vidare till två andra B dosor.
Kopplingsdosa matade även armaturen med rörelsevakten.
Fel 1. Jag tog bort rörelsevakten ur alla dvs 230V fast fas. doh!
Fel 2. i B-dosan där knappen skarvades bort kopplade jag även dessa två till fast fas.
Lösning 1. Dit med en rörelsevakt igen.
Lösning 2. Koppla om så att jag slavar de andra två armaturerna i B dosan.
Suck.
Blev lite sur på mig själv så städade av fläktrummet och lite sånt medans jag justerade tiden.
Men bra blev det tillslut.
Jaha, där ser man. Har aldrig hört.
För mig heter kopplingsdosa just kopplingsdosa och apparatdosa heter apparatdosa.
Gammal metalldosa heter gammal metalldosa.
Maskin inkopplad i ett schuko-uttag med 2st transportband och tryckluft för renblåsning. Transportbanden drivs av 2 motorer från gemensam 230/3x230v omriktare, renblåsningen över en magnetventil.
Iaf så kom jag dit för att maskinen inte reagerade på nödstoppen, start/stopp fungerade så som det skulle.
Gjorde en första kontrollmätning över nödstoppen, 0v när den var opåverkad och ca120v när den var påverkad...
Hmm, vad var fel?
Bifogar ritningen på manöverkretsen.
Relä R1 ger startsignal till omriktaren.
ServiceElektrikern som Monterar, Konstruerar, Programmerar och Funderar dagarna i ända...
Bilagor:
Last edit: 21 maj 2012 20:44 by Ronnie Lidström. Orsak: infogade bilden i inlägget
Visst var magnetventilen paj, lätt sönderbränd och jordfel. Men satt stickproppen "rätt" så small säkringen, så visst var den "felvänd". Fanns jordfelsbrytare, vilken inte löste ut av den lilla ström som krävdes för att dra relät.
Det rätta var att montera ett 1-fas CEE anslutning.
ServiceElektrikern som Monterar, Konstruerar, Programmerar och Funderar dagarna i ända...