Jag blev en gång tvungen att sätta ett utanpåliggande uttag lite vid sidan om en infälld dosa, med kabel därifrån. Det kanske går att göra likadant mha en kabelkanal eller kabelmantel över FKn? Det syns ju inte...
I mellan åt blir det ju inkoppling av fläkt ovan en köksö, då finns ingen möjlighet att sätta uttag och för att slippa stå med snickare och vara med vid monteringen med ip65 dosa och avlastning så är alternativet ett skarvuttag med 8mm pvc slang (finns faktist uppskal att köpa på 50m ring)
Även takhängda fläktar brukar ha en liten yta där det just å pass rymms ett 1v upl uttag. Har varit med en gång dock om en riktigt idiotisk konstruktion där det inte gick. Då satte vi uttaget på vinden ovanför (Var en fiiin designerfläkt som kosta över 40k)
Jag har med satt skarvuttag när det är tak hängda fläktar, blir enklast så om de behöver ta ner den eller justera den efteråt. Dock ser jag inte att det skulle vara någon fara i detta då det aldrig kommer slitas eller dras i under tiden fläkten är i bruk. Bör ju inte hända mer med detta än med att ha ett 1v uttag monterat fast.