Ja, finns det några representerade på forumet som jobbar mycket med KNX och specifikt mot kontor/fastighet? Tar gärna synpunkter på villor också
Vad tycker ni är bra/dåligt med detta installationssätt, rent praktiskt alltså? (Att funktionerna och möjligheterna är överlägsna en traditionell installation är väl alla överens om)
Är det något som är bökigare/krångligare med en KNX-installation? Tar det längre tid? Blir det mycket dyrare?
Någon som använt Schneiders SeeTool program för att sälja in en anläggning/installation?
Jag hörde mycket gott om ABBs Rumskontroller på KNX introduktionen jag var på i måndags hos Selga. En låda för att styra markiser, kyla/värme och belysning - istället för TRE OLIKA som vi gjorde på senaste projektet. Tänk om man vetat om det innan.
En fråga om just rumskontrollern när jag ändå har ABB på tråden: vad användare man helst för typ av ställdon för styrning av värme/kyla? 24V? Var tar man i så fall spänning till dessa ifrån? Separat trafo i varje låda eller strömförsörjning via bussen?