Här är ett exempel på fuktlarm, när det kommer en etta i gruppadressen så skickas Larmet till Telefon och Mail.
Ska säga att jag enbart har skickat till IPhones....
Funkar det att skicka larm till Mail?
Bilaga 0AE37E12-09C6-406D-95D1-52580C4F8DA8.png ej funnen
ServiceElektrikern som Monterar, Konstruerar, Programmerar och Funderar dagarna i ända...
Najs! Jag har gjort likadant som dig, men den vägrar skicka iväg något! Om man loggar in i enheten lokalt via IP-adress så kan man simulera ett larm och då funkar det.
Men då ska det inte vara något annat man behöver göra?
Då får jag åka tillbaka till kunden och fortsätta felsöka!
För övrigt, har du upplevt problem med att logga in i enheten lokalt via datorns webbläsare? För min del är det helt hopplöst, medans det funkar felfritt via mobilen och surfplatta.
Insåg dock nu att det kanske har med webbläsaren i datorn att göra. Använder Chrome, kanske skulle testa Firefox eller Internet Explorer...
För mig har det då varit något annat. Utan funkade första gången. Även utan ”DNS Tjänst”
Men lägg upp larmet till både Mail och push till Telefonen. Så du kan se om något av funktionerna fungerar.
Samt kolla att du inte ställt in en begränsning på antal larm per ”tid”
Du behöver ju inte åka till kund, utan kommer åt larmhanteringen via Livingspace.
Sen välja ex. en lampa som kunden använder dagligen för att trigga larmet. Eller Göra det i din egen app om du kan nå anläggningen utifrån.
Joo det har jag varit med om, går otroligt segt ibland. Men funkar bäst i Internet Explorer.
ServiceElektrikern som Monterar, Konstruerar, Programmerar och Funderar dagarna i ända...
Jag testade byta gruppaddress till en T/F för en lampa och var lite mer tålmodig (väntade en längre stund än när man står och håller en bygel på en binäringång) och då kom det ett larm! Dock endast Push-notis, men det räcker.