Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
2016 gjorde jag och firman elen i ett fritidshus med KNX och där vi planerade att styra luft/luftvärmepumpen med en KNX-gateway/puck från Intensisbox. Dock visade det sig efter mycket om och men att den skulle kosta 10 000 kr i inköpspris. Så vi la det hela på is.
Nu såg jag att Zennio har kommit med puckar till flera olika fabrikat utav LLVP för en bråkdel utav vad pucken från Intensisbox skulle kostat och dessutom E-nummer upplagda hos Selga. Dock naturligtvis INTE till Panasonic som kunden valde på min inrådan efter att jag googlat fram att den skulle gå att styra med KNX. Oh the irony....
Har sett nu att flera försäljningssidor utav värmepumpar anger att Panasonics pumpar går att styra med KNX med en Intensisbox, dock finns det aldrig mer information än det.
Är det någon som använt Intensisbox? Skulle vara intressant om den fortfarande kostar ~10 000 kr.
priset har sjunkit på dessa produkter var mycket dyrare för några år sen kollade precis vad jag betalar till Mitsubishi för en intensisbox ca 2500:- netto
har dålig kopp på Panasonic dock men ring kinnan och kolla