Bilder från ett idag avslutat köks-jobb

30 jun 2011 20:58 - 30 jun 2011 21:26 #1 av Patrik Hedlund
Här kommer slubilderna på ett kök som jag gjort elen i (plus en hall där brytarna är utbytta). Och detta har varit en rolig kund för de har dels gått emot den vita trenden och faktiskt satsat på ett mörkt kök, dels för att de har ställt krav på designen på installationsapparater.

Använda installationsapparater: ELJO Exxact med antricit insats, vit glasram i kök. Svart glasram i entréhall.
Belysning: LED-strip från Hide-a-lite under överskåp och IKEA-spotskena i tak.












































//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 jun 2011 21:13 #2 av Ronnie Lidström
Stiligt.. Lite ovanligt med 4st 1vägs uttag i en 4facks-ram :side:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 jun 2011 21:28 #3 av Patrik Hedlund

Ronnie Lidström skrev: Stiligt.. Lite ovanligt med 4st 1vägs uttag i en 4facks-ram :side:

Tackar! Ja, det var ett speciellt önskemål av kunden att få det så och det blev ju bra, åtminstone så tycker jag det. :)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 jun 2011 21:34 #4 av Ronnie Lidström
Hade det inte varit ännu bättre med de två innersta (eller yttersta) som 3xeuropa-uttag? :stubben:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 jun 2011 21:38 #5 av Patrik Hedlund

Ronnie Lidström skrev: Hade det inte varit ännu bättre med de två innersta (eller yttersta) som 3xeuropa-uttag? :stubben:

Och ha sammanlagt 8 uttag på samma ställe? Nja, kanske lite överkurs väl.. :silly: :rulla:

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 jul 2011 14:11 - 01 jul 2011 14:11 #6 av Robin Strandberg
Snyggt och trevligt med lite annorlunda kök med högblanka gråa luckor!

Någon som vet när schneider ska ta sig i kragen och ta bort den gräsliga loggan på enfacksramarna?

Projekt & Servicetekniker
Niko Home Control

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 jul 2011 14:34 #7 av Ronnie Lidström
Hum.. Du måste ju städa bort dammet innan du tar kort! :tokig:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 jul 2011 15:03 #8 av Patrik Hedlund

Robin Strandberg skrev: Snyggt och trevligt med lite annorlunda kök med högblanka gråa luckor!

Någon som vet när schneider ska ta sig i kragen och ta bort den gräsliga loggan på enfacksramarna?

Jag vet inte varför, men jag gillar den loggan lite. Jag skulle inte gråta blod om den försvann, men jag har samtidigt ingenting emot den.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 jul 2011 15:05 - 01 jul 2011 15:11 #9 av Patrik Hedlund

Ronnie Lidström skrev: Hum.. Du måste ju städa bort dammet innan du tar kort! :tokig:

Aj, hoppades på att ingen skulle märka det.. :whistle: Men du ska ju alltid vara så himla observant.. :silly:

Men angående samma bild. Hur brukar ni göra när ni går ut med kulo från ett infällt uttag så som på bilden? Som jag gjort genom att gå ut i mitten på uttaget eller klamra längs hela golvlisten och sedan upp på dörrfodret för att sedan gå snedda in i hörnet på uttaget? Började fundera på om man kanske ska börja göra så i stället. hmm..
Jag har i alla fall aldrig sett någon gjort på det andra sättet.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 jul 2011 17:04 #10 av Ronnie Lidström
Jag brukar gå in ungefär som du gjort. Borrar snett in i dosan. Tycker det känns bättre än att försöka få kabeln/ledarna genom själva uttagets vassa plåtkanter.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 jul 2011 17:15 #11 av Patrik Hedlund

Ronnie Lidström skrev: Jag brukar gå in ungefär som du gjort. Borrar snett in i dosan. Tycker det känns bättre än att försöka få kabeln/ledarna genom själva uttagets vassa plåtkanter.

Okej. Ja, precis. Men kabeln syns ju väldigt bra när man går rakt upp på tapeten. Om man, som jag beskrev tidigare, klamrar längs hela golvlisten, gör en böj och sedan någon klammer och snedd in i dosan så borde kabeln synas mindre?

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 1.147 sekunder

Senaste foruminlägg