NEO alarm installation

28 jan 2023 15:44 #1 av Jimmy
Hej,
Jag köpte Neo Alarm 2016 efter något år slutade appen fungera pga det var något strul med google certificate
så min installatör sa att man behövde installera ny app connect men han kom aldrig hjälpte till utan jag
har kört med endast sms som alarm.

Knappsats DSC 24004975 V.1.12
Model HS2016 V.1.14 C
Model TL2803G-EU: 3G/Ethernet alarm communicator
TL28036-EU

Om det inte syns i infon ovan så har jag även en svart antenn :)

Kommer ihåg en svag ögonblick att min installatör använde sig av en dator för installationen och sparade mina inställningar
men jag fick inte tillgång till mjukvaran utan skulle det vara något så fick jag använda displayen / knappsats alt ringa boka tid med honom.

Går det på något sätt få mjukvaran som jag tror heter DSL5 vid lite google sökningar , men hittar ingen mjukvara att ladda ner.

Har en rörelsedekare där batteriet slutade fungera, så bytte jag men då rapporterar den hela tiden att det är sabotage, jag har
försökt googla på hur man så fint ska sätta upp däckaren som är lite av äggformad, (hittade en filmsnutt:
www.sectoralarm.se/kundservice/teknisk-s...rmax-plus/batterier/ men filmen ser det så enkelt ut, men enligt google så kan det vara svårt
men ingen visar hur man ska göra vid fel när man får felmeddelande sabotage
Rörelsedekaren verkar känna av rörelse då röddioden lyser, men när jag ska larma på så får jag felmeddelandet.
- Har någon bra instruktionsvideo hur man ska montera skalet.
- Har någon bra instruktion hur man kan ta bort rörelsedekaren så man kan larma utan att förbikoppla?

Har sett att 2G & G3 ska släckas inom snar framtid,
Är det lönt lägga ner pengar på ex anlita en installatör för installation vs mot ett nytt alarmsystem
ex Neo Pro / Ajax eller något med funktion av videokamera funktion?

Jag har laddat simkortet med 50kr nyligen :)

Tack för hjälpen på förhand

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jul 2023 11:46 - 10 jul 2023 11:48 #2 av Rikard Svensson
Hej,

Skulle inte lägga mer pengar på Neo om du har behov av app samt smartare styrningar då den är väldigt begränsad.

Det kan vara så enkelt att du måste böja till sabotagefjädern i detektorn så den trycks in när du snäpper fast den i bakstycket eller har bytt till ej rekommenderade batterier av tillverkaren.
Ibland kan man benhöva radera sektionen och programmera in den igen men har du ingen installkod blir det svårt.

Hur du förbikopplar en sektion står i din användaremanual.

IR med inbyggd kamerafunktion är ingen höjdare kvalitetsmässigt.
Skulle istället rekommendera reolink som är mkt kamera för pengarna och väldigt användarvänliga.
Har man lokal lagring i nvr eller kamera behöver man inte betala för molntjänst trots man nyttjar den.
Finns även en enkel pc-klient.

Behörig Ingenjör - Inbrottslarm
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.049 sekunder

Senaste foruminlägg