Donera till Fluxio?

01 maj 2015 17:35 - 01 maj 2015 17:35 #41 av Robin Strandberg
Några kronor mindre att samla in.. Jag tycker gott företagen/leverantörerna kan försöka bidra också, jag har valt flera produkter tack vare reklam och tips här.

Projekt & Servicetekniker
Niko Home Control
Följande användare sa tack: Michell Martic

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 maj 2015 15:11 #42 av Marcus
Svar från Marcus i ämnet Donera till Fluxio?
Hej Ronnie,

Blev lite nyfiken hur det går med insamlingen?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 maj 2015 20:56 #43 av Ronnie Lidström

Ronnie Lidström skrev: Nu finns det ett till alternativ för ni som är rädda för swish ;)

Överför till kontonr:

Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.


För ni som vill swisha så är nummret: 070-3663868


Jag skapade ett konto för alla anti-swishare men det kontot är då fortfarande helt oanvänt :oops:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 maj 2015 23:27 #44 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Donera till Fluxio?
Du svarade inte på Marcus fråga ... :P


Vad det gäller kontot, så kommer jag troligen inom en vecka utsätta det för någon liten smärre transaktion. B)

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 maj 2015 08:45 #45 av Ronnie Lidström
Har inte gjort någon exakt räkning men läs tillbaka här i tråden så ser du vad vi var uppe i för ett tag sedan och vad folk skriver att dom gett sen dess. ;)

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Följande användare sa tack: Marcus

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 maj 2015 16:14 #46 av Christer Djerf
Svar från Christer Djerf i ämnet Donera till Fluxio?

Ronnie Lidström skrev:

Ronnie Lidström skrev: Nu finns det ett till alternativ för ni som är rädda för swish ;)

Överför till kontonr:

Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.


För ni som vill swisha så är nummret: 070-3663868


Jag skapade ett konto för alla anti-swishare men det kontot är då fortfarande helt oanvänt :oops:


Nu är månadens räkningar betalda och då åkte det med liten donation till ovanstående konto!
Följande användare sa tack: Ronnie Lidström

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 jul 2015 19:05 #47 av Marcus
Svar från Marcus i ämnet Donera till Fluxio?
Händer det något på donationsfronten?

Är lite synd att det inte finns någon enkel stapel/visare som visar aktuell siffra samt målet.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 jul 2015 19:05 #48 av Ronnie Lidström
Jo, visst vore det fräckt med en stapel! Men detta skulle kräva manuellt jobb från mig som jag inte har tid till.

Min bristande tid är ju själva anledningen till att jag behöver donationer för att kunna anlita extern programmerare :unsure:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 jul 2015 21:16 #49 av Michell Martic
Svar från Michell Martic i ämnet Donera till Fluxio?
Tycker tråden ska bumpas en gång i månaden, säg den 25-27:e. Ska ju passa på då spenderarhängslena är på. ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 jul 2015 17:49 #50 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Donera till Fluxio?
Ja då har nu äntligen tagit mig i kragen och pytsat in ett par hundringar. :blush:


Egentligen tar det lite emot, jag tycker att bidraget till ett forum är det man skriver.
Men samtidigt ska jag inte sticka under stol med att det är gött att det finns ett sådant här forum.

Det känns som att jag fått hjälp här, värd mer än det jag nu pyntade in.

Får se det lite som win-win.


Hoppas jag nu fick till alla nuffror rätt, så det kommer dit det ska. Borde vara framme imorgon, antar jag.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 jul 2015 19:37 #51 av Michell Martic
Svar från Michell Martic i ämnet Donera till Fluxio?
Samma argument för min del, som ovan. Jag har tagit mig genom några ganska luriga saker inom elens fantastiska värld via detta forum och den hjälpen har jag faktiskt inte fått någon annanstans.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 jul 2015 21:20 #52 av Fredrik Å
Svar från Fredrik Å i ämnet Donera till Fluxio?
Missat denna tråden sen sist jag skrev!
Lite mindre att samla in!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 jul 2015 19:08 #53 av Michell Martic
Svar från Michell Martic i ämnet Donera till Fluxio?
Så närmar sig lönedagen - Enda dagen då vi faktiskt får betalt för att gå till jobbet. Vill härmed bumpa tråden då dess ämne är ständigt lika aktuellt.

*Bump*

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 jul 2015 19:22 - 24 jul 2015 11:02 #54 av Michell Martic
Svar från Michell Martic i ämnet Donera till Fluxio?
Sen är det dock en fråga, vill du, Ronnie, att forumet ska växa? Eller är tanken att det enbart ska bli mer sofistikerat systemmässigt?

Jag tänker nämligen på saker som sponsring. Tänker även på artiklarna och det här. Finns det något standardformat dessa behöver vara i för att kunna publiceras enkelt? Och dessutom, hur mycket vill du att övriga forumdeltagare ska dra i forumet? Gällande fiskande av sponsorer? Hur ställer du dig till reklam på sidan? Elrelaterade banners exempelvis? Jag själv skulle ju inte se ett problem inatt ha reklam för EIO, SEF eller kanske EUU eller dylikt i forumet.

Vad är din egen vision liksom?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 aug 2015 18:53 #55 av Marcus
Svar från Marcus i ämnet Donera till Fluxio?

Michell Andersson skrev: Så närmar sig lönedagen - Enda dagen då vi faktiskt får betalt för att gå till jobbet. Vill härmed bumpa tråden då dess ämne är ständigt lika aktuellt.

*Bump*


*Bump*

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 aug 2015 17:50 #56 av Ronnie Lidström

Michell Andersson skrev: Sen är det dock en fråga, vill du, Ronnie, att forumet ska växa? Eller är tanken att det enbart ska bli mer sofistikerat systemmässigt?

Jag tänker nämligen på saker som sponsring. Tänker även på artiklarna och det här. Finns det något standardformat dessa behöver vara i för att kunna publiceras enkelt? Och dessutom, hur mycket vill du att övriga forumdeltagare ska dra i forumet? Gällande fiskande av sponsorer? Hur ställer du dig till reklam på sidan? Elrelaterade banners exempelvis? Jag själv skulle ju inte se ett problem inatt ha reklam för EIO, SEF eller kanske EUU eller dylikt i forumet.

Vad är din egen vision liksom?


Jag hade inte tänkt sluta mitt vanliga jobb och leva på denna sida direkt, men vore ju trevligt om jag inte gick back åtminstone ;)

Jag ogillar själv reklam men någon liten diskret reklam på sidan är nog inte helt osannolikt. Isåfall blir det bara relevant reklam som jag tror besökare kan vara intresserade av.

Kanske någon form av "plus-medlemskap" där man får tillgång till olika filer, mallar, stängda forumdelar?

Förutom att slippa betala privat för domännamn/webhotell så skulle jag gärna se att det blev pengar över till:

Professionell webprogrammerare för nya funktioner och underhåll
Betala skribenter för att göra artiklar osv

Sen är jag öppen för förslag. Nåt som ni saknar? Vad skulle ni vilja se på Fluxo.se V2.0?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 aug 2015 18:51 #57 av Torbjörn Christensen
100 Kr insatt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

31 aug 2015 05:14 #58 av Bo Siltberg
Svar från Bo Siltberg i ämnet Donera till Fluxio?

Ronnie Lidström skrev: Sen är jag öppen för förslag. Nåt som ni saknar? Vad skulle ni vilja se på Fluxo.se V2.0?

I prioordning:
- Bibehållna länkaddresser till befintliga trådar (bokmärken).
- Snabbare.
- Uppladdning av bilagor på firefox.
- Bättre sökfunktion, OR/AND, visa trådar istället för inlägg, backa med bibehållna sökdata etc.
- En bredare vy för att få plats med mer text per skärm när man läser, optionell om så önskas.

Om vi ska skapa ett högre värde på fluxio som vi kan ta betalt för så behöver vi lägga ned en del kontinuerligt jobb. Vem har den tiden och engagemanget?

Vi skulle t.ex kunna starta en "fluxio standard" där vi "sätter ned foten" och rekommenderar vissa lösningar på vanliga problem och frågor, fasen till vänster i uttag för att ta ett banalt exempel.

Sedan har vi artiklar som då får bli lite mer djuplodande inom vanliga frågor.
Följande användare sa tack: Ivar Ryding

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

31 aug 2015 07:46 - 31 aug 2015 07:53 #59 av Michell Martic
Svar från Michell Martic i ämnet Donera till Fluxio?
Sitter själv och funderar. Jag har inget emot att betala för medlemskap, men en sida om el och standard med stängda delar enbart för "guld"medlemmar, finns inte det redan?

Det är lite därför min fråga om syftet kom. Är syftet att det ska vara ett lite mer slutet forum eller är syftet att det ska vara något som är tillgängligt för alla. Många av medlemmarna idag kom ju hit via en googlesökning på jakt efter svaret på en fråga. Likaså jag. Man satt på fikarasten och sökte av nätet för att se om någon på webben hade svaret på ens frågor.

Som det ser ut idag så finns det inga utmärkande skillnader mellan medlemmarna förutom deras inlägg. Att ha öppna och stängda forumdelar innebär att vissa medlemmar som har ett stort intresse av att läsa och skriva i forumet inte kommer följa alla diskussioner om de inte betalar. Och det är många som inte kommer betala.
Att börja ta betalt innebär att man sållar bort en del av medlemmarna.

Något som kunde varit en idé är att exempelvis få upp reklam för sidan hos grossisterna runt om i landet. Lägga flygblad (på vanlig A4) på fikabordet hos grossisterna. Blir sidan allmänt känd för den STORA massan på riktigt så har man andra möjligheter att utveckla sidan. Exempelvis genom att företagsanvändarna får betala för sina medlemskap, alltså de användare som gör reklam för sina produkter i forumet.

Man ju på sin egen arbetsplats se om man inte kan få in länkar till forumet på det egna intranätet exempelvis. Eller en lapp på dörren vid utgången. De som är genuint intresserade kommer nämligen fastna likt barn på socker eller trikare på snus om de bara får se sidan.

Hur många aktiva medlemmar finns det idag? Och hur många sidträffar av unika användare har du Ronnie?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

31 aug 2015 17:02 #60 av Martin
Svar från Martin i ämnet Donera till Fluxio?
Tycker det är fel att ta betalt för information som man ska dela med sig. Jag delar med mig av sånt jag kan till de som behöver så varför ska jag sitta och trycka med info när annars folk gör fel??

Släng in några reklam banners på sidan med el reklam/produkter eller tex butiker.
Medlemskap betalar jag bara för något som jag på ett eller annat sätt får ut något i fysisk form av. tex tidning eller träffar där del av medlemskapet betalar evt mat.

Att göra privata delar är fel. Att man har en privatdel för att tex snacka om sidans framtid och sånt kan jag förstå men inte för att man ska prata om funderingar över någon installation eller frågor mm. Då försvinner vitsen med att få hit folk. Det är ju dessutom ingen stor del av "svensson" som kommer hit ändå så de elektriker som vill hänga här gör det av en anledning.

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.082 sekunder

Senaste foruminlägg