Vid vilken ålder slutar man tycka om att bli äldre?

23 aug 2011 16:35 - 23 aug 2011 16:36 #1 av Patrik Hedlund
Ja, som rubriken säger, vid vilken ålder slutar man tycka om att bli äldre?
Det är ju allmänt känt att yngre människor alltid vill bli äldre och att äldre människor vill bli yngre.

Jag som är 20 år ser såklart fram emot min 21-årsdag i oktober, för jag vill bli äldre. Skulle man kunna påstå att den "känslan" håller i sig fram tills att man fyller 25-26 år eller? Kan det vara indivuduellt så att vissa vill hålla sig under 30 år och kunna festa som man vill osv, medans andra vill bli lite över 30 år för att det medför att man vanligtvis har ett äktenskap sedan något/några år tillbaks, hus, barn, Volvo osv. En fungerade elfirma. ;)

Den s.k. "30-årskrisen", har man ju hört talas om så det gör väl att jag tror att det ligger runt 26 år för de flesta.

Vad säger ni? Vid vilken ålder vände det för er?

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 aug 2011 18:29 #2 av Tobias Karlsson
Ja du jävlar, jag tror det vände redan vid 20, då fick jag min 40års kris, köpte glidarhoj med mera... =)

/Linjemästare Karlsson

23 aug 2011 18:31 #3 av Gunnar Stenquist
Hej
Tänker just aldrig på min ålder faktiskt, Det jag märker är att jag byter intressen o mönster med olika intervaller genom livet
Är 42 enligt födelseattesten mitt i livet alltså
Mmh Gunnar

23 aug 2011 18:46 #4 av David olsson
Om en månad fyller jag 30, och än sålänge känner jag ingen kris komma smygande... Kanske för att man känner sig rätt nöjd där man befinner sig i livet?

Sjöhaga EL AB

23 aug 2011 20:28 #5 av Rikard Ågren
När jag var 23 hade jag en nyfödd och en på ett, och varit husägare i tre år. Det var ett aktivt val och inget jag ångrar - har aldrig saknat den där så kallade friheten många pratar om. Jag stortrivs. Det är en klyscha men det blir vad man gör det till, oavsett var i livet eller vilka omständigheter man har. Det är bara att välja. Nu är jag 27 och tänker aldrig på åldern

Projektledare el, styr och automation

20 jul 2012 15:01 #6 av Patrik Hedlund
Någon annan? :)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Sidan laddades på: 0.039 sekunder

Senaste foruminlägg