Vad gillar ni att ta lite för att gittla smaklökarna?
Cognac gillar jag Hennessy's VS, har en bra och lite rivig smak.
Tätt därpå ligger Larsen's VSOP i samma prisklass.
Vill man spetsa till det hela eller har besök duger Larsens Artic XO åt alla kungligheter.
www.cognac-larsen.fr/#/en/products/arctic-xo
Whisky dricker jag inte så där kan ni upplysa mig om något smarrit.
Vin, ja där har man många favoriter, dock bara Rött. Finns inget bättre än gott sälskap en god bit mat,
ett vinglas, kaffe och cognac till efterrätt, då bastu och ett par öl så är saken biff!
Öl dricker jag finskt när jag jobbar i vedhopen eller annars är törstig på en eller 2, då oftast Karhu eller Koff.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison
Jag dricker inte så himla mycket alkohol, vilket innebär att jag inte är så fruktansvärt bevandrad i alkoholkulturen.
Men öl är ju gott och då främst Tuborg Gold. Lapin Kulta är ett öl som är vidrigt däremot. Vin kan vara gott också, men har ingen koll alls på några namn/sorter.
Ölen har jag blivit kräsen med de senaste åren. Visst är det gott med en vanlig lager ibland när man är törstig, men annars är det ale, trapist, porter, ipa etc som gäller för att smaklökarna ska bli nöjda. Det är en otroligt kul med hur olika öl kan smaka när man väl vågat vidga sig lite
Vin har jag dock noll koll på - men gott är det om någon valt rätt sort till rätt mat
Ang. whisky så åker väl all single ner utan större ansträngning. Har dock börjat röra mig mot de mindre rökiga vilka jag upptäckt faller mig mer i smaken
Whisky
Laphroaig 10år!
Jag har provat många, men fortfarande ingen som klår denna gamla favorit! :tummeupp:
Öl
Pilsner Urquell
om man vill ha en ganska lättdrucken öl fast som smakar mer än det blaskigaste skräpet på systemet. Annars
Innis & Gunn
om man föredrar en mer smakrik öl (inget man hinkar i sig några mängder av)
Congac har jag egentligen igen favorit av. Dricker aldrig congac hemma utan bara som Avec ute på restaurang. Har haft en Grönstedts hemma tidigare men den tog slut
Patrik Hedlund skrev: Jag dricker inte så himla mycket alkohol, vilket innebär att jag inte är så fruktansvärt bevandrad i alkoholkulturen.
Men öl är ju gott och då främst Tuborg Gold. Lapin Kulta är ett öl som är vidrigt däremot. Vin kan vara gott också, men har ingen koll alls på några namn/sorter.
//Patrik
Ugh, Lapin Kulta är överskattad, prova Karhu eller Koff, mycket bättre finsk öl.
Prova även Sol, bättre än so blir det inte, dock priset där efter.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison