Eurotest programvara?

12 nov 2019 21:43 #1 av Johan
Hur får ni in era resultat till datorn från instrumentet?   jag har en metrel xc men kan inte få den att snacka med datorn.
Verkar vara störtomöjligt med mac och sen verkar det som att man ska ha ngn uppdatering och licens för att kunna nyttja medföljande programvara Es manager.

annars får det bli anteckningsblocket men hade varit smidigt att kunna föra över enklare =)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 nov 2019 22:22 - 12 nov 2019 22:30 #2 av Filip
Svar från Filip i ämnet Eurotest programvara?
Hej jag skickar över till datorn. 
Samma instrument men skillnaden att jag inte använder mac. 
Jag antar att du har installerat programmet i datorn? 
Visst är det väl så att instrumentet ska startas för att kommunicera med datorn? (osäker) 
Följande användare sa tack: Johan

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 nov 2019 07:30 #3 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Eurotest programvara?
Kör du Windows på macen?

Tror inte att programvaran finns till macOS?

Projektledare el, styr och automation
Följande användare sa tack: Johan

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 nov 2019 07:51 #4 av Johan
Svar från Johan i ämnet Eurotest programvara?
Provade på mac men det var bara att lägga ner , testade sen på en pc laptop den hade äldre windows så kan vara det som gjorde att det inte ville sig.

eftersom det verkar fungera för er andra så får jag nog uppdatera min laptop till en nyare pc.   ,mac är enkelt och strular sällan men har även sina nackdelar tyvärr.

Tack för era svar , mkt möjligt jag återkommer när jag köpt in pcn och frågar om tips i programmet =)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 nov 2019 20:06 #5 av Marcus Johansson
Instrumentet har jag för mig ska vara igång, som redan nämnts. Sen måste man välja kommunikation port (usb förslagsvis).
Riktigt smidigt när man kör sig använda det, snygga rapporter. Önskvärt att ha blåtand så man kan köra direkt mot telefonen och lägga in i projektet.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.038 sekunder