Installationstestare Eurotest AT eller Combitest 419 eller vilken då?!

28 nov 2017 17:00 #1 av Stefan Malm
Vilken Installationstestare skulle ni som har lite erfarenhet från de olika tillverkarna rekommendera? Eurotest AT eller Combitest 419. Vilken ger mest instrument och funktion för pengarna? Vi ska köpa en ny Installationstestare och jag har fastnat för någon av dessa, Eurotest AT eller Combitest 419. Vilken av dessa skulle ni som har erfarenhet rekommendera?

Jag är en "gammal" elektriker som gillar att göra mätningar i flera steg, eftersom man med min erfarenhet mer tydligt vet vad man då håller på att göra för mätning och varför man gör den. Men å andra sidan, mäter man ofta så underättar ju det att köra mer i autoläge.


Sen finns det ju Flukar 166x att ta till, men då tror jag att man mer betalar för märket. Fast jag vet att Fluke är riktigt bra grejer.

Likaså gillar jag handsrkivna protokoll som man fyller i men att få ut dem via instrumentet är ju också grymt smidigt. "Orkar" man koppla instrumentet till datorn och tanka över informationen?! eller är det bara en "fancy" funktion som får oss att betala mer för instrumentet?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 nov 2017 20:24 #2 av Michell Martic
Jag skulle själv varmt rekommendera Metrel 3125. Oerhört enkel i sin utformning och enkelt att begripa vilka mätningar som genomförs. Finns nog möjlighet att koppla till telefon med blåtand också. Föredrar denna varje dag framför Fluke 1664 och Fluken kostar väl minst dubbelt så mycket.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 nov 2017 12:45 - 29 nov 2017 12:49 #3 av Örjan Borgström

Stefan Malm skrev: Likaså gillar jag handsrkivna protokoll som man fyller i men att få ut dem via instrumentet är ju också grymt smidigt. "Orkar" man koppla instrumentet till datorn och tanka över informationen?! eller är det bara en "fancy" funktion som får oss att betala mer för instrumentet?