Gul och flerfärgad led i A Dosa?

15 okt 2013 18:07 #1 av Martin
Tja.

Har en ideé att montera X antal spottar i A dosor (snabbt och smidigt plus att höjden uppåt inte finns).
Jag har satt ett fåtal Led spottar som är gjorda för att sitta i A dosa. Dessa har ju varit kall eller varmljus.
Jag efterfrågar samma lösning fast att de kan vara varmvita och att man kan få lite mysbelysning. Tex RGB så att man kan få den färg man vill.

Finns detta? Nästa problem. Hur löser man det med att ändra färg på de isf?
att man kan tända/släcka/dimmra den vanliga spotten men hur ser möjligheterna ut för RGB?

//Martin

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

16 okt 2013 05:20 #2 av Ronnie Lidström
Har inte sett någon RGB-spot för apparatdosa. Vet inte om jag sett nån RGB-spot alls, men det borde ju finnas. Är väl oftast LED-strippar som är RGB. Kopplingen till dessa är med 4 trådar. En gemensam och en för varje färg. Den styrs sen med ett speciellt don.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

16 okt 2013 09:58 #3 av Christer Djerf
En www.ledlab.se/produkter/mini-spot-rgb-14w-o30mm/ monterad i ett vitt doslock med skruvfastsättning?

23 okt 2013 21:37 #4 av Björn Marjasin
Malmbergs md 350, rgb går att montera i kopplingsdosor.

24 okt 2013 17:34 #5 av Martin
Tyvärr verkar det som kunden har bytt tankesätt.
Jag kanske var otydlig men att det finns vanliga led i apparatdosa är ingen nyhet.

Det jag sökte var en varmvit led och/fast med RGB funktion så att man kunde ha ett normal ljus i samma armatur som man sen på kvällen kanske ändrar till någon mysbelysning.

42

24 okt 2013 19:48 #6 av Richard
Candelux eller designlight...

25 okt 2013 08:21 #7 av Alexander N
Jag har kikat hos dom och verkar inte ha RGB för dosmontage. Ska jag vara ärlig har jag aldrig sett att det finns nån armatur med varmvitt OCH RGB led i. Du kan ju styra en RGB till att simulera varmvitt dock.

25 okt 2013 08:55 #8 av Christer Djerf
RGBW-armaturer har RGB och White i samma armatur.

Sidan laddades på: 0.044 sekunder

Senaste foruminlägg