Hur fungerar Jolly Maxi LED belsyning.

21 mar 2013 10:59 #21 av Kenta Jonsson
okok, kan se varför man vill köra på RKUB 2x0,75, för värmen.
Men FK 1,5mm2 borde lika väl lika då fungera bra då, förlägga den i slang så mkt som möjligt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 apr 2013 16:35 #22 av Kenta Jonsson
Går det styra jolly maxin med flera brutare, trapp funktion ? . Isåfall gäller bara dimmring från en tryckknapp eller?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 apr 2013 17:42 #23 av Viktor H
Det går utmärkt!

Koppla knapparna parallellt bara, du får samma funktion på alla knappar.

Någon trappkoppling ska inte användas, fasen till jollyn ska inte brytas.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 apr 2013 18:47 #24 av Kenta Jonsson
Jaha ja så smidigt. Då räcker det med att koppla ihop tändtrådarna från de bägge brytarna i kopplingsdosan redan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 apr 2013 19:38 - 04 apr 2013 19:42 #25 av Erik Jarl
Kör du med hide a lite spotar då med eller? isf så brukar "spothuset" ligga på 3,6W st. Jag hade tagit en jolly maxi som jag har för mig kan försörja 25W i läge 350mA. För att slippa ha massa konvertrar och samt slippa "strulet" som brukar uppstå vid synkning (går ej tända t.ex) Men får du det bekymmret så har du lyckats spänningsätta så alla konvertrar är mastrar och för att lösa problemet så ska du kortsluta 1-10V plinten i några sekunder å vipps konvertern är nollställd.

Var det gäller dimmring av konvertern så ska du ha en tändtråd via återfjädrande tk (ej rek. mer än10st parallela) in på "pusch" ingången :)

Ett tips är att dra med jord fram till konvertern då läckspänning från främmande delar kan uppstå så att man upplever att spottarna ej slocknar vid släckt läge. Då du kan sätta dit ett transistor skydd som hide a lite rekomenderar mellan jord och + på sekundär sidan. Lycka till :tummeupp:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.056 sekunder

Senaste foruminlägg