Starta eget

19 jul 2021 06:36 #1 av Peter
Starta eget skapades av Peter
Jag står i startgropen att starta upp egen firma till hösten vilket känns både kul och skrämmande.
Har idag redan en liten skara trogna kunder som kommer att sprida mitt ryckte men behöver få lite jobb i början.
Är det någon som har använt sig av offerta när man startat upp? Ger det något?
Tankar och åsikter mottages

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 jul 2021 11:30 #2 av Viktor
Svar från Viktor i ämnet Starta eget
Har själv aldrig använt dom, men jag gick själv i de tankarna förut. Men vad jag hörde då var att offerta och liknande tjänster inte har de bästa kunderna.
Istället för att gå på referenser går de på pris och allt ska ingå, men ska helst vara gratis.

Kan tänka mig att det är lättare att råka stöta på den sorten där, men som sagt har ingen egen erfarenhet .

Varför tar du inte kontakt med t.ex. en lokal snickare?

I dagsläget verkar alla ha fullt upp samtidigt som du kanske inte har det redan från start, så om det dyker upp något med kortare varsel kanske inte deras "ordinarie" elektriker har tid och då kanske är beredda att ge dig en chans?
Följande användare sa tack: Johnny

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 jul 2021 18:14 #3 av Johnny
Svar från Johnny i ämnet Starta eget
Viktor skrev: "I dagsläget verkar alla ha fullt upp samtidigt som du kanske inte har det redan från start, så om det dyker upp något med kortare varsel kanske inte deras "ordinarie" elektriker har tid och då kanske är beredda att ge dig en chans?"

Precis! Kontakta alla lokala förmågor och berätta vad du kan!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 jul 2021 21:29 #4 av Billan
Svar från Billan i ämnet Starta eget
skit i offerta, brabyggare osv. bara skräp som kostar pengar. har du en liten kundkrets idag så är det bara leverera 110% så kommer ryktet sprida sig.

Har du skralt med jobb så kan du säkert gå på timma hos ett annat företag en period.


Finns ett ämne i detta lite längre ner i forumet :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.038 sekunder