ROT-avdraget

26 okt 2015 18:15 #1 av Johan
ROT-avdraget skapades av Johan
Någon som vet vad som händer med ROT-avdraget under 2016? Har dom röstat igenom det eller ej?

Vad tycker ni om det? Kommer det påverka era verksamheter tror ni?

Mer svart jobb?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 okt 2015 11:36 #2 av Mikael Malmgren
Svar från Mikael Malmgren i ämnet ROT-avdraget
Subventionsgraden sänks från 50 % till 30 % rotavdrag 2016

Tidigare var du tvungen att köpa arbete för 100000kr för fullt utnyttjande av rotavdraget 2015, nu måste du ha en arbetskostnad på 167000kr för att utnyttja rotavdraget 2016 fullt ut.

De nya reglerna 2015 för tillbyggnad av huvudbostad omfattas även av ROT

Att bygga Attefallshus ger inte rätt till ROT-avdrag (eftersom det är ett nybygge)

ROT-avdrag som utförs 2015 görs direkt när du betalar fakturan, sen ser du uppgifterna i din deklaration 2016.

//rotavdragen.se

Det är alltså fortfarande 50 000 per person men nu endast 30 % av arbetskostnaden som får dras av.

Som jag förstår det så klubbades detta i och med att vårbudgeten gick igenom tidigare i år.

Just nu påverkar det mig som så att jag har en h--lvete att få snickaren att komma och byta min fasad för de har så mycket att göra just nu.

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.

Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

28 okt 2015 16:05 #3 av Alexander N
Svar från Alexander N i ämnet ROT-avdraget
Japp, det är mer att göra NU för alla kunder fått eld i baken när dom hört om beslutet :D

28 okt 2015 16:32 #4 av Johan
Svar från Johan i ämnet ROT-avdraget
Okej, men tror du det kommer avta kraftigt under nästa år då? Folk vill hellre ha det svart då för det kommer ju bli stor skillnad nu på svart och vit. Idag är de ju marginell skillnad i pris.

Sidan laddades på: 0.052 sekunder