Elrevisionsbesiktning - Vad gäller för åtgärdare?

18 jul 2016 15:50 #1 av Magnus
Lägger inlägget här, kändes mest rätt..

Har fått en elrevisionsbesiktning i mitt knä, eller snarare protokollet med anmärkningar som ska åtgärdas.
Alla åtgärder har jag klart för mig, likt så vad som gäller med kategorierna och så.
Men det jag hakat upp mig på är att man ska skriva på ett intygande om att samtliga behörighetskrävande anmärkningar är åtgärdade.
Där står det Elinstallatör i varenda ruta inkl behörighetsnummer. Är det så enkelt att jag som deligerad elyrkesman helt enkelt inte kan skriva på, trots att det är jag som utfört åtgärderna?
Och bonusfråga som jag aldrig tänkt på tidigare; har jag eller har jag inte ett behörighetsnummer som elyrkesman??

-Min titel efter citat av Patrik Hedlund-

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 jul 2016 16:18 #2 av Johan
Behörighets numret är vad jag vet ditt person nummer.

Förstod inte varför du inte kan skriva under? Om det är du som utfört alla anmärkningar och du har behörighet. Även om det är anställda åt dig som utfört det är det väl du som har överinseende över dom och skriver under iallafall, så tänker jag annars förstår jag frågan fel.

18 jul 2016 16:56 #3 av Richard
Som jag förstod Magnus, så saknar han behörighet.

Vi har alltid gjort så att den med behörighet skriver under och ger denna till kunden.

18 jul 2016 20:31 #4 av Magnus
Johan;- Nej jag saknar egen behörighet, är endast elyrkesman.

Richard;- Så får det bli! Låter absolut enklast, elinstallatören har ju ändå insyn och koll på de elarbeten jag utför.

-Min titel efter citat av Patrik Hedlund-

Sidan laddades på: 0.044 sekunder

Senaste foruminlägg