Det komiska är att diffen bytte jag för 2 veckor. Sedan läckte den lite kylvätska, bad dom provtrycka systemet i samband med den stora servicen förra veckan. Dom hittade inget fel då. 2 dagar senare läckte det mycket på en och samma gång.
Summa sista 2 veckorna:
Beggad diff 8000 kr.
Stora servicen 12000 kr
Byte bakfjädrar 3500 kr
Topplocket ca 30000 kr
Snyggt :tummeupp:
FK "lådan" ser inte så dum ut heller, funkar den bra? viker du ut den när du använder den?
Jag var inne på ett liknande system med dubbla golv för några år sen när jag hade en längre bil (Jumpy), men jag hade tänkt ha stegarna under golvet.
Stege är nått som jag använder ofta och vill ha lättåtkomligt och just stegar brukar ha en förmåga att trassla till det om dom är inne i bilen. På taket är dom jobbiga om man är på flera ställen under en dag att lyfta upp och ner, sätta fast och ta loss. Sen är det roligare att ta in en ren och torr stege om man är på ett finare ställe.
Tyvärr rann det ut i sanden då tiden inte ville räcka till.
Tack det var snällt,
Jag hade fler lådor i min gamla bil men då saknade jag lastutrymmet. Jag hade då också stegen under golvet men det snodde för mycket plats nu. -Behövde lådorna för att förvara kabel och borrmaskin/skruvdragare mm.
RAACO ställen stjälper också plats i höjdled annars hade jag nog gjort djupare lådor.
Det fungerar hyfsat bra med stegarna i lastutrymmet trots allt efter några månaders utvärdering. Ska försöka knäppa en bild med utdragna lådor.
FK lådan är bra och man fäller ut den och lägger plant på golvet. Tyvärr tar den bara 4 FK-lådor så man får oftast bära med sig en löst.