Hur mycket får man ner i modul-system dubbelgolv till caddy?

01 mar 2016 20:57 #1 av Ivar Ryding
Nu är det dags att handla inredning till en caddy, och i mitt fall är det solklart dubbelgolv som gäller.

De jag tittar på är System Edström som har öppna lådor, men som man kan få precis vilket djup (alltså bygghöjd på golvet) man vill, och Modul-systems som har täta lådor, som passar in i en ram.

Det jag undrar är om man kan sätta ner en skruvdragarlåda på högkant så att säga i ett modul-system dubbelgolv?
För att det ska låta sig göras får ju höjden på lådan vara i alla fall 350-400mm.

Jag kan inte hitta mått online eller i broschyrerna jag fått, är det någon som har ett modulsystemgolv som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 mar 2016 21:09 #2 av Rikard Ågren
Jag har ett Sortimo dubbelgolv och där går det inte ner nån skruvdragarlåda på högkant iallafall. Men alla Schneiders apparatkartonger går ner på högkant precis

Projektledare el, styr och automation

01 mar 2016 22:02 #3 av Lars Blomkvist

Rikard Ågren skrev: Jag har ett Sortimo dubbelgolv och där går det inte ner nån skruvdragarlåda på högkant iallafall. Men alla Schneiders apparatkartonger går ner på högkant precis

Är du nöjd med dubbelgolvet?

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

01 mar 2016 22:15 #4 av Rikard Ågren
Mycket nöjd med både idén (man får ju nästan dubbla golvytan, guld värt i en liten bil) och med produkten. Har haft bilen i snart två år och det verkar hålla

Ronnie tror jag har haft sämre erfarenhet av Sortimo. Finns nån annan tråd där det också diskuteras dubbelt golv och han berättar att det gått sönder i deras bilar

Projektledare el, styr och automation
Följande användare sa tack: Lars Blomkvist

02 mar 2016 13:19 #5 av Ivar Ryding
Fanns tydligen upp till 490nånting mm höga lådor.
Sånna blir det!
21kkr monterat o klart.

02 mar 2016 17:55 #6 av Lars Blomkvist
Sortimo är ju inte billigast direkt.

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

Sidan laddades på: 0.061 sekunder