Vilken bilinredning till servicebil är bäst?

04 jan 2015 14:26 #1 av Ronnie Lidström
Vad kör ni med för inredningar i era bilar? Vi ska försöka föryngra bilparken (max 5 år gamla bilar är tanken).
Hade då varit bra att hitta någon inredning av hög kvalitet som samtidigt är enkel att flytta mellan bilar.

Tips och idéer Tack :tummeupp:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 jan 2015 21:21 #2 av Ivar Ryding
Sortimo är fina grejor, men kostar ju därefter...

05 jan 2015 10:14 #3 av Lars Blomkvist
Mässa nu i januari, i sthlm

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

05 jan 2015 13:56 #4 av Niklas

08 jan 2015 21:49 #5 av Jiiwas

09 jan 2015 09:10 #6 av Ronnie Lidström

Ivar Ryding skrev: Sortimo är fina grejor, men kostar ju därefter...

Vi har Sortimo långlådor under "mellangolv" på två servicebilar och där har ALLA lådor gått sönder inom två år så Sortimo skulle jag inte köpa igen eller rekommendera till någon. Klackarna som låser lådorna samt handtagen för att öppna är i plast och går lätt sönder.

Vi har liknande lådor i en annan bil från "Modul-System" och den bilen är 10 år och där har ingen låda gått sönder så det är stor skillnad i kvalitet.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

15 jan 2015 16:01 #7 av Frodig
Jag gillar Modul-System och Edström. Modul-System är lite dyrare men ser jäkligt lyxigt ut. Ett riktigt pill att bygga ihop Modul-System nu med deras nya serie som kom för typ 3? år sen. Men snyggt är det. Edström är lite mer basic men håller bra och är enkelt att bygga precis som man vill ha det.

Edström vet jag inte om man kan köpa på nätet men vi köpte det av Ropab www.bilutrustning.eu/bilinredning senast

Takräcken/rörbox köpte vi riktigt schysta på www.rhinostore.se/sv/

Glöm inte att klä in skåpet med typ vit plyfa om dom är "nakna" så slipper ni får tråkiga bucklor innifrån och ut så lacken spricker och det rostar..

08 jul 2018 09:44 #8 av Johan
Trådlyfter lite istället för ny tråd.

Är där ngn här som byggt sin egna inredning? jag kan skrämma er med att jag kör runt med 120l murarbaljor med kabel i och fk och på så vis har dessa "samlade" i bilen.

jag skulle vilja ha ngn inredning men har svårt att välja så funderar mer och mer på en enkel träkonstruktion eller med profiljärn

kanske några som vågar skicka bilder på sina egenbyggda inredningar eller sin inredning man är speciellt nöjd med

jag kör en ny Expert L2 så liknande bilar ( transit , trafic , jumpy , proace ,vito ) hade varit kul att se

23 okt 2018 19:26 - 29 okt 2018 18:27 #9 av Fredrik Å
Finns ju en del egna byggen i "hur ser det ut i din firmabil"-tråden , har för mig att Anton har det jäkligt välordnat

24 okt 2018 10:23 #10 av Johan
för min del så blev det köp på blocket , begagnat edström.
inga lådor enbart hyllor så väldigt enkelt , satte in det själv med.

Sidan laddades på: 0.057 sekunder