Alternativ till Hilti PX10

05 feb 2013 21:08 - 05 feb 2013 21:09 #1 av Jörgen
Finns det nått billigare alternativ till Hiltis PX10 (transponder-hålsökare) ? Måste vara en suverän grej om man håller på med seriös kabeldragning då håltagning är viktigt för slutresultatet, men att övertala chefen att köpa en för 8000+ är nog inte det enklaste.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 feb 2013 21:16 #2 av Tobias Karlsson
Borde väl inte vara så svårt att övertala om chefen om en sådan investering om slutresultatet är det viktigaste?

/Linjemästare Karlsson

06 feb 2013 05:23 #3 av Martin
Svar från Martin i ämnet Alternativ till Hilti PX10
Ett företag jag var på Sa blankt nej till en sådan här. Efter 2-3 avborrade kablar så fick vi en helt plötsligt.
De insåg nog att om Vi inte borrar av mer kablar så är den betald istället för att skicka dit någon och skarva kabel.

42

09 feb 2013 10:06 - 09 feb 2013 10:06 #4 av Jörgen
Chefen är mer intresserad av pengar än snyggt utförda jobb, han inser inte att det genererar mer jobb med nöjda och glada kunder...tyvärr :angry: .

Av borrade kablar har jag aldrig haft nått problem med och jag har svårt att se varför det skulle bli så mycket bättre med en sån här(skulle varit en röntgen isf) då den bara talar om exakt vart hålet kommer fram på andra sidan. Lite koll måste man ha när man borrar och är det kablar på andra sidan får man vara försiktig, visst skulle det underlätta men det intressanta är eg när det ska borras mellan våningar då det inte går att lita på att väggar står exakt på varandra och är lika tjocka, sånt brukar vara svårt att mäta sig fram till.

Sidan laddades på: 0.047 sekunder

Senaste foruminlägg