Nån som vet hur det ligger till med ersättning för följande?
Vad är rimlig ersättning för att stå för behörighet på ett företag med 5-10 elektriker?
Är man mellanchef och sitter på eldriftansvar för en avdelning på processanläggning med runt 100 anställda totalt, vad är då rimlig ersättning för detta?
Detta inlägg är skrivet av en gäst eller en registrerad användare som vill vara anonym!
Vill du också skriva ett anonymt inlägg? Eller svara anonymt på någons fråga?
Använd funktionen
"Skriv anonymt inlägg"
Anonym Gäst skrev: Nån som vet hur det ligger till med ersättning för följande?
Vad är rimlig ersättning för att stå för behörighet på ett företag med 5-10 elektriker?
Ska du bara stå för behörigheten? Eller ha någon "riktig" arbetsuppgift? Företagsledare, projektledare? (Har nämligen hört talas om de som får betalt för att bara stå för behörigheten, men inte göra så mycket annat. Hur rätt och riktigt nu detta är får vi väl ta i en annan tråd)
Anonym Gäst skrev: Är man mellanchef och sitter på eldriftansvar för en avdelning på processanläggning med runt 100 anställda totalt, vad är då rimlig ersättning för detta?
Är väl som vilken löneförhandlig som helst. Svårt att säga nåt generellt. Frågat ditt fack?
Jag har varit i en liknande sits en gång. Då kontaktade jag facket för råd.
ganska omgående såg jag dock att facket inte kunde bidra då de inte såg skillnad på en eldriftansvarig och butiksansvarig. Var Unionen jag var med i.
Ett annat problem med ersättningar för behörighet/eldriftansvar är att det finns(mig veterligen) ingen statistik över detta.