Unga Elektriker på YouTube

13 nov 2011 08:56 #1 av Henric Andersson
Unga Elektriker har gjort en rad bra och roliga filmer. Se dom i Youtube kanalen Unga Elektriker.

www.youtube.com/user/UngaElektriker
Följande användare sa tack: Tobias Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 nov 2011 09:11 - 13 nov 2011 09:14 #2 av Ronnie Lidström
Jag ändrade rubrik till en mer beskrivande.

Här är era två senaste videos så man kan se direkt utan att lämna denna sida:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

13 nov 2011 19:31 - 13 nov 2011 19:33 #3 av Patrik Hedlund
Jag vet inte jag, men jag får lite "taggarna utåt" av att se filmen om facket när man klickar på länken.
"Tyvärr så finns det ju krafter i samhället som försöker förstöra för facket och försämra för oss arbetare"

Om man sympatiserar med de "onda krafterna" så vill man inte gärna tillhöra ett förbund som motarbetar dem.
För man ser inte dem som "onda" utan bara som realister med fötterna på jorden.
Facket har gjort många bra saker, men nu finns det inte så himla mycket att förbättra längre. Det handlar bara om att tjäna mer och jobba mindre, men den ekvationen går ju inte ihop.

För att berätta en liten anekdot så hade vi två representanter från SEF på besök när jag gick i skolan. De pratade om de "goda" och de "onda" osv osv. När de skulle dela ut ryggsäckar med SEF-märke på så gick jag där ifrån utan att ta någon ryggsäck som en mindre protest mot dem.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

13 nov 2011 19:45 - 13 nov 2011 19:47 #4 av Tomas Karlsson
Låt var och en bli salig på sin tro Patrik, det skapar så mycket onödiga infekterade konflikter när dessa ting berörs. Jag ser det som att realiteterna alltid visar vad som funkar över tid, och det ser man bäst lite i backspegeln när allt inte är så svartvitt.

Själv ser jag kunskap, kompetens, ständiga förbättringar, ihärdigt outtröttligt arbete som enda vägen, om det sen går fackliga eller arbetgivarlinjen med eller mot är mig fullständigt egalt.

13 nov 2011 20:07 #5 av Patrik Hedlund
Ja, det är nog bäst att inte dra upp denna diskussionen igen. :cheer:

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Sidan laddades på: 0.043 sekunder

Senaste foruminlägg