Kompressor Manerup för VP

02 mar 2020 13:20 #1 av Thommy Carlsson
Min kompressor löste ut säkringarna , har loggat och får konstiga värden ( ampere ) Har även kopplat förbi allt och startat med säkringarna ( för att inte ha med Mjukstart + Kontaktor+Motorskydd ) samma fenomen blir det. Drar konstigt på faserna i nästan konstant drivcykel, nedgång på en fas brukar bli mer på andra faser, lika som om en fas fallerar. Nu är mina kunskaper slut om vad det kan vara. Kompressorn låter inte illa och tycks snurra rätt och bra. Är det något som är normalt eller bör jag tänka på en ny kompressor . Värmen på väg så jag har ingen brådska
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

02 mar 2020 13:24 #2 av Thommy Carlsson
Glömde amperen varierar från ca 6 amp på ena fasen och då ökar dom andra upp till
ca 8 - 11 ampere

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

02 mar 2020 13:48 #3 av Thommy Carlsson
Vart lite fel på grafen ny här med tider och ampere
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

03 mar 2020 12:03 #4 av Torbjörn Forsman
Vad mäter du strömmarna med?

Kan det tänkas att det följer med 50- eller 100 Hz-rippel i mätningen efter likriktningen, så att varje enskilt strömvärde i diagrammet beror på när samplingen sker relativt en period i nätfrekvensen?

Prova att mäta med analoga instrument (helst vridjärnsamperemetrar helt utan elektronik eller likriktare) och se hur det ser ut då.

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 mar 2020 08:28 #5 av Thommy Carlsson
Mäter med program LogSo och Picolog strömtänger från Swema, har bara tångampermeter utan loggning i, så det blir lite svårt att se något då det är korta spikar. Det jag mest tänkte på är att säkringarna löste ut och det har dom inte gjort tidigare, därav att jag började mäta strömmen som första steg. Men det blir nog att köra tills det ev. säger upp sig

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.040 sekunder

Senaste foruminlägg