Som tidigare nämnts så hänger det i så fall på felkretsimpedansen, dvs huruvida den tänkta säkringen löser ut i tid eller iinte. På en dedikerad motorgrupp kan man nog leva med lite högre spänningsfall än annars.
hhahaha nej, men kan mäta den på måndag, som sagt följer jag bara ritningarna, men den som har projekterat detta verkar inte lagt ner någon energi på planeringen, håller på bygger upp en värmecentral, flera av motorena är trefas , men i centralen och på gruppschema så är de enfas
det svar ett tag sen jag gjorde något liknade... har inga enhets märken , så jag får leta och fråga rörmokarna vad allt heter... t ex ska dra en kabel till en shuntmotor, vi har tre shuntmotorer och 2 av dem kan användas till annat ,ingen vet vilken av dem det gäller ...
Det går bra att köra med 20A säkringar också i ditt fall, om det nu inte är otroligt ogynnsamt förlagda kanlar.
Särskilt bra med diazed 20A.
En fast ansluten given last, då kan du dimensionera med den ström lasten drar för strömvärde (uppvärmning av kabeln), det behöver inte dimensioneras efter säkringens värde.
Kortslutningsfallet måste dock kombinationen kabel/säkring klara av, men det är lugnt för en såpass kort 2,5mm2 med 20A säkring.