1. Ersätter kamströmställaren de två extra kontaktorerna som behövs för Y/D-start? Genom att mekaniskt utföra som kontaktorerna gör när de drar? Eller behövs det fortfarande tre stycken kontaktorer?
Fortsätter under antagandet att svaret är att det bara behövs en.
2. Schemat högst upp till höger säger att L1, L2, L3 ska anslutas till 1,3,5 på kontaktorn? Och att 9,4,8 ska anslutas till 2,4,6 på motorskyddet? Varför är där tre extra anslutningspunkter utan beteckning ovanför 9, 4, 8?
3. Schemat längst ner till vänster. Vad är Tx beteckningarna? Laster? Utgångar på kontaktorer/termiska skydd? Lindningar? U1,V1,W1 ska anslutas till 9,4,8? Och 1,5,2 till U2,V2,W2?
Fick ihop det och det som jag inte förstod var att utgångarna på motorskyddet ska kopplas till motorplinten direkt och till 9,4,8 på kamströmställaren. Så enkelt egentligen...