Maskiner man köper (sågar, klyvar osv) brukar ha en smidig liten start/stopp med hållkrets (alltså att startknappen är en återfjädrande knapp som man måste trycka på för att starta efter strömavbrott)
Det som finns på elgrossiterna blir så stort och fult (det är en portabel maskin då startapparaten måste monteras på maskinen).
En snickare jag brukar jobba med bad mig fixa en ny till hans såg då den som satt gått sönder. Tyvärr har han hunnit kasta bort den trasiga:(