Väldigt märklig väggkonstruktion måste jag säga. Varför gör man så här?
Det normala är att ha 45x45 reglar som installationsutrymme, Innanför plasten alltså (Där dina 28x50 reglar sitter nu)
Minsta apparat/kopplingsdosorna tror jag är 45 eller 48 mm djupa.
Du får fråga Fiskarheden hur de har tänkt att man ska installera elen. De har förmodligen tänkt att man ska sätta utanpåliggande eluttag/sockeluttag eller liknande.
Det finns 35 mm djupa ROT-dosor som man kan sätta i efterhand. Men känns inte speciellt seriöst för eluttag.
Du kan inte få dem att sätta plasten bakom den liggande 45x45 istället? Så får du det mycket enklare. Alternativet är att skära upp plasten för alla dosor och tejpa igen den med åldersbeständig tejp.
Men som ronny skrev, märklig uppbyggnad av väggen.
är som sagt, det vanligaste. Det går inte att få in en dosa i det s.k. "installationsutrymmet". Kanske om man trycker in plasten. Fråga varför de bygger så där.
Har arbetat i en hel del Fiskarhedenvillor senaste tre åren och svurit över detta. Lösningen brukar bli att man skruvar dit en kort bit glespanel bakom den innersta glesen, så det blir dubbelt så tjockt. På så vis har jag nåt att spika i. Alternativet är att använda regelfästen. Dosan får helt enkelt trycka ut plasten. Skitkonstruktion. Det är en fröjd att arbeta på andra byggen där det används 45x45.
Företagare, serviceledare - Sörens El AB i Hälsingland