E:1438646 Hensel kopplingsdosa med 50mm² plint kanske går. Den är 210x310x116 (LxBxDj)
Men 6st 35or i en plint blir nog jobbigt. Kanske går klämma in 4st
Varför ska du göra denna vansinneskoppling? :rulla:
Edit: Går ju att ta en vanlig tom låda i modell större, sätta i en dinskena och sätta dit stora plintar. Tex E2673112 går att sätta på en vanlig DIN-skena, och rymmer 2x240mm²
Ser ut typ så här:
Brukar sitta i fördelningslådor i centraler o dyl.
Sån plint som jag skrev om borde ju funka. Men är kanske överkurs med 2x240. Borde ju räcka bra med en E2673111 som tar 2x150mm². Sätt 5st sådana i en lagom stor låda.
Vad är det för typ av låda du är på jakt efter? Inom eller utomhus? För utomhusbruk kan du alltid ta en brunlåda (IFÖ låda), där har du bra med plats och kan även säkra om du behöver det.
Tobias Karlsson skrev: Vad är det för typ av låda du är på jakt efter? Inom eller utomhus? För utomhusbruk kan du alltid ta en brunlåda (IFÖ låda), där har du bra med plats och kan även säkra om du behöver det.
Det är innomhus i ett skitigt pannrum så utseendet spelar ingen roll alls.
Funktion är det viktiga, men det bör ju vara ipklassat med, resten av anläggningen är "pansarlådor"
Ronnie Lidström skrev: Oj då.. 6st 5x35mm² låter lite jobbigt
E:1438646 Hensel kopplingsdosa med 50mm² plint kanske går. Den är 210x310x116 (LxBxDj)
Men 6st 35or i en plint blir nog jobbigt. Kanske går klämma in 4st
Varför ska du göra denna vansinneskoppling? :rulla:
Edit: Går ju att ta en vanlig tom låda i modell större, sätta i en dinskena och sätta dit stora plintar. Tex E2673112 går att sätta på en vanlig DIN-skena, och rymmer 2x240mm²
Ser ut typ så här:
Brukar sitta i fördelningslådor i centraler o dyl.
Tack.
Det får bli detta alternativet.
Det är ändå sånna plint som sitter i lådan idag.
Tack för hjälpen.