Centralen ska bytas. Max utrymme 26,5cm 18cm Djupt och då ska man få av kåpan!
Idiotisk placering och trångt utrymme. Stigare kommer och går till nästa plan.
HB, JFB, 3pol(Spis) Resten 1pol till vu/bel.
Jag har för mig att man inte får sätta en central på snedden så som denna egentligen sitter?
Det kan röra sig om väldigt många centraler i slutändan så en bra lösning är att föredra mer än att köra 2-4 kapslingar
Kan ju inte vara speciellt olagligt att sätta dvärgarna på höjden iom att Ensto har en kombinerad el/media central som är byggd på detta sätt.
Ensto_SWE1.html
Nåt som liknar denna central vore väl idealisk. 275 bred, 90 djup och förmodligen svår att få tag på i Sverige.
Ensto_FIN1.html
Last edit: 03 dec 2012 20:48 by Bo Siltberg. Orsak: Fixade länkarna
En vanlig Hager gamma (plåt & plast) 13 modulers är ju 25 cm bred.
Plåt mäter 88mm på djupet och plast 103mm
Emedius har en plastkapsling som mäter 252 mm på bredden.
Vi på Eldon har ett utgående lager av GE's classic polystyren kapsling 2x13 moduler
och 3x13 som vi säljer av till kanonpris.
Kapslingarna har en bredd om 250 mm och djupet är 94 mm.
CL226V / Eldon E.nr. 2188052 2x13 mod 106st lager
CL339V / Eldon E.nr: 2188053 3x13 mod. 87st på lager
Storel, Solar och Elektroskandia har samma kapslingar på lager fast då med GE's egna E-nummer.
Om det finns intresse att handla Eldon varianten till bra pris, så skicka mej ett mail med kontaktuppgifter
lev. adress och vilken gross som Ni vill handla dessa över. så kommer jag tillbaka med pris.
(vill inte skriva priserna här...)
Om det rör sig om större antal så kan vi även ta fram en normcentral i plåt med specialmått
och antal moduler efter önskemål.
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.