Vi håller precis på med ett kontor där vi kört med de här smidiga uttagen. Ja de är ju inte så smidiga till storleken, men går fort att sätta upp och botten av uttaget utgör en rymlig kopplingsdosa med många utgångar. Vi använde de för korridorbelysning, allmän kraft och datakraft. Samtliga uttag placerade i korridoren, i kontoren blev det stolpar med 10 meters anslutningskablar som når ända ut till uttagen på stegen i korridoren.
Längre bort syns datajacken som även de placerades på plåt på stege i korridoren.
Det enda som behövde göras i själva kontoren var alltså att koppla belysningen och sätta upp uttagsstolpen
Är det Rotab och MP i symbios? Har sneglat på dessa apparater då det användes i ombyggnaden av min lokala mataffär. Ser smidigt ut men inte så vackert. I butiken är det inte dolt av u-tak.
Elingenjör, Drift & underhåll på kommunalt fastighetsbolag.
Allmän behörighet lågspänning
Service-Elektriker 6 år.
Civilplikt, Ställverksreparatör, Svenska Kraftnät.