Normcentral med mindre djup?

16 sep 2012 19:55 #1 av Ronnie Lidström
Råkade nyligen ut för en gammal normcentral (infälld, Siemens) med mindre djup än dagens. Det gick alltså ej att komplettera med en modern jordfelsbrytare eller med fler dvärgar.

Jag som hade fått för mig att normcentraler alla följde en specifik norm för djup osv.. Var det någon annan standard förr eller?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 sep 2012 15:14 #2 av Niklas
Svar från Niklas i ämnet Normcentral med mindre djup?
Är det bara vippan som inte får plats under locket?
I så fall passar kanske delar från siemens förra dvärgbrytarserie.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 sep 2012 15:26 #3 av Patrik Hedlund
Jag skulle kunna slå till den som konstruerade Siemens normkapslingar. Åtminstone den som konstruerat en utanpåliggande normkapsling som har något år på nacken.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.033 sekunder