Råkade nyligen ut för en gammal normcentral (infälld, Siemens) med mindre djup än dagens. Det gick alltså ej att komplettera med en modern jordfelsbrytare eller med fler dvärgar.
Jag som hade fått för mig att normcentraler alla följde en specifik norm för djup osv.. Var det någon annan standard förr eller?
Jag skulle kunna slå till den som konstruerade Siemens normkapslingar. Åtminstone den som konstruerat en utanpåliggande normkapsling som har något år på nacken.