Fick se ett besiktningsprotokoll från en elbesiktning och besiktningsmannen har skrivit att det saknas OH-ritning. Men har ingen anning vad det är för något, har googlat men inte hittat.
Kan det vara OR-ritning som avses, R och H har ju vissa likheter vid handskrift, kan ju feltolkas!?
Inte ovanligt att det anmärks på dessa, är du osäker så fråga besiktningsmannen!
OH ritning har något med brand att göra...vad exakt det betyder vågar jag inte svara på men jag vet att konsulter som grejar med brand och säkerhet snackar om OH ritning. Kan ju vara så enkelt som att det baar betyde OrienteringsHjälp eller så....
Hehe..jaha...ja där ser man....men iaf, senast jag hörde något om det så var det av en som arbetade med brand och säkerhet iaf. Kanske är en förkortning som är lokalt förankrat någonstans också precis som att elmaterial kan ha olika namn på olika orter.
Jo precis. Vissa har ju egna "förkortningar" som inte är så kända över hela branschen. Detta är från en besiktningsman i stockholm och vi håller till i Örnsköldsvik:)
Så stockholmarna har säkert någon bra förklaring till förkortningen....