Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660 09 okt 2021 21:08 - 09 okt 2021 21:11#1av Mikael Malmgren
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
Se om ni har några tips till mig.
I de suddiga bilden nedan syns min innervägg mellan hall och vardagsrum.
Jag ska utöka med tre takdosor för att få till lite mer ljus.
Slangen på bilden var tänkt att gå från väggen in i mellanbjälklaget MEN det ligger en bred I-balk (blå linje) precis ovanför väggen så jag kan inte gå rakt upp.
Ska jag gå denna vägen så måste jag ut ur väggen och sedan in taket igen - funderar på vilken lösning som är snyggast för detta.
Kan givetvis ta mig åt höger och sen något bakåt för att ta mig över I-balken men då får jag riva ännu mer av råsponten.
Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660 12 okt 2021 20:21#2av Ronnie Lidström
Går det inte att borra genom den balken? Eller gå nån annanstans ifrån? Är det ingen el alls i taket idag? Är ju oftast lättare att gå från befintlig el i taket.
Jag är väl lite lat av mig vet inte om jag har maskinskapacitet att göra hål för att få igenom m 16 slang/rör i järnbalken. Finns ingen bra el att hämta i denna delen av rummet saknas idag ljuspunkter de glömde den biten när de för några decennier sen gjorde om planlösningen.
Det går givetvis att lägga lite mer tid på att riva lite mer av råsponten och ta vägen över balken men det är nog enklare än att ställa sig att borra....?
Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.