Uni-T UT593 Installationstestare

24 okt 2020 13:19 #1 av David
Hej på er,

Jag funderar på att införskaffa mig en Uni-T UT593 Installationstestare, vad har ni för erfarenheter utav detta instrumentet? personligen tycker jag att det är prisvärt.. men är fortfarande kluven.. dela gärna med er :)

Tack på förhand!

//David

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 okt 2020 18:47 #2 av Marcus Johansson
Såg ju verkligen prisvärd ut. Och onekligen lik Marelcos
www.kamiclightsafety.com/se/produkter/ma...re-villa-m4361--/pid

Är det något som skiljer de två åt?

02 nov 2020 13:56 #3 av David
Jag tror nog att Marelcos har fler funktioner , men Uni-T UT593 Installationstestare är absolut värd pengarna tycker jag.

18 nov 2020 20:57 #4 av Electrum
Jag är ganska säker på att det är samma instrument, bara brandat Marelco.

Jag har en UT593, har skött sig bra i några år fram tills ganska nyligt då den börjat glappa lite på något vis, jag kan behöva stöta till den eller vrida lite för att den ska hoppa igång.
Jag har inte kollat något närmare än, det kanske är något jättelätt, typ ett batteri som kommit snett eller likn.
Jag kanske kollar lite i helgen nu när jag blev påmind, jag återkommer ifall jag finner något intressant.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3
Följande användare sa tack: Marcus Johansson

28 nov 2020 18:26 #5 av Lars
Jag har en sådan liggandes. Enkelt instrument som gör sitt jobb klanderfritt. Lite bökigt att skruva loss luckan vid byte av batteri då den inte kan laddas direkt med laddkabel som min Metrel. Jag har inte upptäckte något direkt negativt bortsett från batteribyte.

28 nov 2020 18:29 #6 av Lars
Jag tror det skiljer nåt i "dokumenten för uppfyllda standarder" som instrumentet är godkänt enligt men bortsett från det och att testkablarna har olika färger så ska det mig veterligen vara exakt samma instrument.

Sidan laddades på: 0.051 sekunder